Inatt när jag skulle lägga mig var det kolsvart i badrummet. Tvättmaskinen hade gått sönder och jordfelsbrytaren hade slagit av den. Och även lampan i och utanför badrummet.
 
Jag vaknade vid 7. Bra nu med den extra timmen. Det var ju ljust ute. Det var så kallt. Snöblandat regn och riktigt blåsigt!
 
Fodrade, mockade och längtade efter frukost! Till och med hundarna ville in igen! Efter en timme var vi klara.
 
Fm blev det innejobb och kaffe.
 
Vid 12 var My och Moa här och red, så jag gick ut och pratade med dem. Moa pratar bara om tävlingen som vi ska vara med på! Fast den har blivit framflyttad, pga att de har fått något virus i stallet där vi ska vara. Det blir i januari istället.
 
Efter fodring och promenad gick vi in igen. Vi tränade lite inne, hundarna och jag och åt lunch.      
 
Har känt mig frusen och trött hela dagen. Men snart var det dags att gå ut igen.
 
Vi tränade lite i stallet. Det är egentligen otroligt att hundarna kan hitta en droppe hydrolat i stallet, idag dessutom med kattbajsdoft också!!
 
Jim hittar första gömman.
 
Allie hittar andra gömman. Astrid ser oskyldig ut, trots att hon bajsat inne i en box så det stinker!!
 
 
Sen fick skitiga Tindra komma in och äta sitt tillskott mot magproblemen. Hundarna väntade tålmodigt och två av katterna.
 
 
 
 
 
 
 
 
Det ser väldigt rörigt ut i stallet och hur många färger som helst! Men jag hann inte måla klart och när jag skulle köpa mer färg var den slut! Måste försöka hitta någon annanstans!
 
När vi var klara ute i stallet med jobbet  kollade Tomas på tvättmaskinen. Den är trasig så det får bli en ny.
 
Jag lagade mat av det huset hade att erbjuda! Rotfrukter i ugn, benfri kotlett och en ostcreme till det.
 
                                                                             
 
 
 
 
 
                                                    .

2 kommentarer

Anonym

03 Nov 2016 05:44

Det har varit blandad kompott med vädret här, snöblandat regn - blåst - sol, men nu finns ingen värme kvar i luften.
Skönt att Tindras mage rättat till sej av örterna, och att hon äter de...

Astrid tog innedasset när det var busväder ute...haha, det brukar Norriz också göra, ofta när mockningen är klar....

Jag fick bara ett halvt gips i onsdags, skena kallades det visst, i går fick jag ett helt...hoppas jag inte ska byta det mer.

Jag kan inte göra nåt, så måste ta det lugnt, skojade med Maria att jag skulle dammsuga hihi men kan förstås inte det :(

Marianne

04 Nov 2016 12:14

Oj jag blev visst anonym....men du förstod kanske ändå att det var jag ?!

Kommentera

Publiceras ej