Fredagkväll efter att ha jobbat torsdag-fredag är man alltid seg.
 
Har sovit igenom halva idolprogrammet. 

Igår var Karin här, så vi red i det fina vädret medans Emilia sov. My och Linn red också, så Birkir blev också riden. Det var ju bra! 
 
 
 
Jag tror jag har lyckats locka med mig Karin och My på en lagtävling hos Malin! Det är en cup som ska vara tre gånger. Den första är i november. Det vore ju jättekul! 
 
 
 
 
Åkte till jobbet igår em och jobbade till imorse. Då blev det helghandling på hemvägen.
 
På eftermiddagen hade jag en privatlektion med 2 rutinerade hundmänniskor. Jag har själv gått på kurs för Yvonne för många år sedan. Nu ville de lära sig nosework. Det var kul och trevligt! Hundarna var jätteduktiga och lärde sig snabbt. Innan de åkte hem så körde vi rum-sök utan hjälp! Till och med på hög höjd!
 
 
 
 
Det blev en lång lektion eftersom vi pratade en del med och drack kaffe förstås!
 
Sen blev det en snabbrastning av hundarna innan Alice kom och red. Nu har hon utvecklats massor!  Pratar och skojar och vågar rida på. I början var det inte så! Hon var så nervös då och tyst!

Efter ridturen så fixade vi hos fåren. De fick strö och mat. Hundarna fick hjälpa till lite grann.
 
Sen blev det tacos och sen zzzzz.......i soffan en stund. Tills det blev kaffe och chokladbit! 
 
Men nu är det nog dags att gå ut och fodra. Imorgon är det jobb igen. 
 
 

1 kommentarer

marianne

08 Oct 2016 18:10

Jag har precis för mej att jag kommenterat här???? Konstigt!
Är det en border collie? Blue merle är sån härlig färg :)

Gud så söt lilla Emilia är <3

Samtidigt som jag säger att Leo måste ner i vikt sticker "någon" till honom en broskbit, då säger jag att jag måste minska ner hans vanliga portioner och får svaret - det var ju bara en liten broskbit....samtidigt som det åker ner en bit knäckebröd med ost. Så nej, jag kan inte få folk att förstå :( åtminstone inte de som behöver förstå....jag har försökt i 7 år.

Jag har gett dej en nominering i min blogg.....om du vill

Kommentera

Publiceras ej