Visst var det lite kallt imorse, men sen, en underbar höstdag! Hade avslutning på valpkursen och det var som vanligt roligt och de var superduktiga.
 
Sen har jag klippt gräset, cyklat en sväng, plockat in utemöbler, ridit Tindra på en liten "bråktur". Hon ville bara springa idag! Hann träna Jimpan lite på rallyövningarna. Sen orkade jag inte mer utan gick in och lagade mat.
 
 
Igår var alla barnbarn här! Mi och barnen kom redan vid 9 på morgonen och Karin vid lunch. De hjälpte mig när fåren skulle klippas. Tur det! Vi hade fullt upp! Sen hade vi barnvagnar och så Hilma och Kasper i stallet som intresserat tittade på!
 
 
Vi hade en ny klippare eftersom den andre inte behagade höra av sig..... Den här killen var jättebra och nu bokade vi tid till våren med. Mis mamma kom också och hjälpte till lite i slutet och hon förbarmade sig över lite ull! Egentligen är det förskräckligt att kasta all fin ull. Men det blir ju ny hela tiden.
 
 
 
När vi hade fikat åkte Mi och trollungarna hem. Karin, Tomas och jag red i paddocken. Det är lustigt att Tindra är så duktig på ridbanan. Lyssnar till minsta lilla rörelse från mig. Men ute ska det bara gå fort!
 
Efter ridturen fixade Tomas och jag med fåren. Efter klippningen såg vi hur tunna tackorna var som har lamm. De andra är feta!!! Så vi gjorde 2 fållor så de magra kan få mer mat och kraftfoder. Karin och Emilia var kvar hela kvällen för Stoffe var och kollade på en bil. Vi käkade mat och tittade på idol.

2 kommentarer

marianne

02 Oct 2016 10:53

Kan du ta hand om ullen, eller har du lämnat bort den då du sparat?

Tror Tindra gör skillnad på jobb och lek, precis som hundarna....och vi människor också för den delen...jag märkte det på Ava någonstans ibland, i ridhuset var hon mer koncentrerad, under den tiden hon mådde bra, jag har nämligen kommit fram till att mycket av hennes tjafs och motvilligt berodde på zinkbristen :(

Veterinären sa en vecka, bukhinnan tar lite längre tid än det ytliga såret att läka

marianne

03 Oct 2016 10:09

Tomas är ju duktig och jobbar mycket med dej ute, men visst är det enerverande när det inte händer något med renoveringen, jag känner att jag inte står ut längre här, tavlor i lådor, böcker travade i gamla hyllor som bågnar och allt detta damm som samlas mellan lådorna. Jag har alltid varit pedant och vill ha det fint runtomkring mej, men när allt ska göras "sen" ?
Vill jag köpa en ordentlig hylla till mina saker i köket är "det ingen idé, jag ska ändå göra om där" jaha.....när då? Ytterligare 6 år med provisoriska lösningar? Jag ville titta på nya köksmöbler....men "inga nya möbler förrän köket är klart"
"Jag har inte bråttom" Det är väl i och för sej en ganska bra inställning, men ändå?

Ärligt talat har jag funderat ganska mycket på att ta mina lådor och flytta....men vi får se, nu verkar han förstå....även om han svor tyst för sej själv när han satte upp de där hyllorna i garderoben...."kärringar och deras jävla ideer" haha...han är ju ganska rolig ändå haha

Nu gnällde jag lite men jag vet ju att det är mitt val att göra något...till exempel bita ihop och acceptera eller att flytta.

Kommentera

Publiceras ej