Inte bara kallt ute. Idag har jag ännu en gång tagit bort en "vän" från facebook. En bekant, som jag hade mer att göra med förr. Men inte nu och som jag inte kommer sakna. Det är ett jäkla gnäll om det mesta, men det som avgjorde var ännu ett rasistiskt inlägg. Inte kanske det tydligaste, men nog för att jag ska reta mig.
 
Jag vet att man kan strunta i det och scrolla, men jag vill inte se de naiva inläggen om att vi ska ta hand om våra egna först innan vi tar hand om folk från andra länder.
 
Jag mår illa! Ser inte folk på nyheterna, hur jäkla illa det är? Igår satt jag hela nyhetssändningen och sa Nää, nää.
 
Där sitter vi och äter god mat i vårt varma vardagsrum och de visar bilder från tältläger där folk vadar fram i vatten och lera, dör av sjukdomar och slår ihjäl varandra.......Små barn som gråter, är utan mat.
 
Fy.....Hur hjärtlös får man vara!? Eller blind?

Nog om det!
 
 
Idag har vi städat hela fm och det var skönt. Det behövdes verkligen.
 
My och Moa var här och red när jag kom ut så jag hjälpte dem lite innan jag gick en promenad med hundarna.
 
Vi fodrade och halmade hos fåren och sen gick vi in och åt lunch. Hade en massa matlådor, eftersom vi hade Linas matkasse i veckan. Smidigt!
 
 
 
 
 
När vi kom ut igen var det svinkallt! Det blåste rakt igenom kläderna! Tog mitt fårskinn på sadeln, det var skönt!
 
Mio fick följa med och vi höll oss i skogen, där det inte blåste. Jag hade reflexväst på mig för att synas för eventuella jägare. Men jag mötte Tea och hon upplyste mig om att de hade jagat färdigt sin del. :-)
 
Hon är så rolig, hon vet allt!
 
Tindra skötte sig toppenbra! Hon går faktiskt bättre när jag rider själv. 
 
Innan vi gick in så tränade jag lite nosework med hundarna. Då frös jag ! 
 
 
 
 
 
 

När vi kom in så  gjorde jag musli, äpplepaj och sen pizza med kantareller och bacon.
 
När vi hade ätit pizza så blev det pannlampor på och promenad till betet för att ta hem hästarna. Och fodra de andra djuren förstås.
 
Nu har vi druckit kaffe och ätit paj. Jag gjorde pajdeg på muslin och extra valnötter. Hade citron i också, men det kunde jag ha haft mer, både saft och skal.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

17 Oct 2016 10:29

Vi diskuterade just det där för någon dag sen "vi ska ta hand om våra egna först" min fråga är då " vad gör DU för att ta hand om våra egna?" Det brukar bli ganska tyst...hihi
Det har cirkulerat ett inlägg på fb nyligen om en kvinna som levde i misär sin sista tid, att vårdbolaget misskött sej grovt, kvinnan sas ha fått ligga i en "rutten" säng, alltså i sin egen avföring och spyr. ...hennes döttrar var förstås upprörda och gått till tidningarna. Jag antar att dessa två döttrar inte ens tycker man ska hjälpa sina egna, skulle de bryt sej hade mamman fått den omsorg de velat...jä-a hyckleri, hoppas de på skadestånd?

Fy f-n

Kommentera

Publiceras ej