Ändrade planer idag. Karin kom med Emilia och My var också med. 
 
Eftersom Karin fyller idag, kan man säga att det blev födelsedagsfika. Det lilla trollet var vaken en stund och flinade lite, men blev akut trött! Så då gick vi ut så hon fick sova i vagnen!
 
 
 
 
Skönt att det var uppehållsväder! Vi promenerade en sväng och fixade i stallet. Sen red Karin på Freyja och My på Prins, ut en sväng och tog med sig Mio. Jag red på ridbanan och barnet sov utanför!
 
Det är så roligt att rida nu! Varje ridpass känns lite bättre än sist! Nästan overkligt! Kondisen är inte på topp. Jag rider mest på ridbanan. Men Tindra är mjuk och lösgjord. Och nästan lika bra i båda sidorna! Hon var så skev ett tag, eller kanske det var jag!


Birkir haltade idag med, men nu har vi nog konstaterat att det är i bogen. Han ömmade, så troligen en spark eller om han har gått omkull. Det syns ingenting, är inte varmt eller svullet, men han ömmade vid beröring. Vi avvaktar några dagar. Karin ska ju ha honom på tävlingen, så vi hoppas det är tillfälligt!
 
Disa som är dräktig är verkligen "knäpp" just nu. Jag hade ingen aning om att de kunde bli så där. Så var inte varken Tindra eller Freyja när de var dräktiga. Men Disa flyger på de andra, sparkas, reser sig på dem bakifrån (!) och är allmänt stökig. När man kommer och ska fodra är hon vidrig och springer både ner de andra och oss! Fy vilka ideér! Men tydligen är det inte ovanligt, säger folk.....
 
När vi hade ridit så åt vi lunch och sen åkte Karin och My hemåt. 
 
Jag jobbade ett tag till i stallet och sen klippte jag ner björnbärsbusken. En av de nya grenarna har växt utanför växtstödet, så om Karin kommer imorgon så ska jag be om hjälp av henne att få in den!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej