Nu har det strulat igen.
Men nu kom jag in igen och har även lagt in min blogg och några andra som snabbval. Usch vad jag ogillar att slösa tid på "sånt"!
I helgen har det varit fullt upp igen. Valpkurs på lördagen, med strålande sol igen.
Vilken höst vi har!!
På em flyttade ju Robert med familj "hem" till Motala. Tomas var uppe och hjälpte till. De körde i tre bilar och två släp! Jag, Karin och Stoffe mötte upp på Haga och hjälpte till att lasta ur. Roberts kompis Martin var med från Uppsala. De är barndomsvänner här från Motala. Många vänner lämnar de där uppe, men huset är jättestort och jag tror att de kommer umgås med många av dem fortsättningsvis.
 
Igår hade jag en barnridning klockan 10. Det var den rädda lilla tjejen, som igår vågade gallopera! När vi hade ridit släppte vi ihop alla våra hästar i hagen framför huset som är helt öppen, utan träd.
 
Det gick över förväntan. Sist jagade Beris både Disa och Freyja, de som varit på betäckning och därmed borta från flocken. Birkir var ju bara borta 3 veckor, så det gick bra att släppa ihop igen. Men han var ju så jäkla jobbig och gnäggade hysteriskt när vi hade 2 hagar. Han ville vara med både stona och Beris!
 
Beris har fått gå med nya Prins eftersom det är Beris som alltid är den bråkigaste. Nu när de två blivit "vänner" skulle vi släppa ihop alla. Då var Prins borta 2 dagar på uppvisning på en hästmässa, så det blev faktiskt lite problem igen!
 
Att de ska vara så jobbiga! Alla har bitsår och lite skavanker idag, utan Freyja som håller sig från bråk. Vilket ingen annan gör!! Ska se över och tvätta dem idag.
 
På kvällen körde vi in det sista höet! Det blev inte så mycket så vi kommer att få köpa, innan vi kan börja med ensilaget. Idag börjar jag jobba klockan 14, sen har jag tagit ledigt några timmar för att åka på rallylydnadskursen med Jim!
 
Igår fyllde min Victor 31 år. Jag försökte ringa på kvällen, men kanske han jobbade. Här är han med lille Elis. På namngivningsdagen.
 

1 kommentarer

Marianne

20 Sep 2016 16:26

Är det specifikt för islandshästar att vara så mot nykomlingar, eller de som varit borta? Jobbigt! Men förhoppningsvis stannar det vid ytliga sår som läker snabbt.

Jag ska bli mer konsekvent och alltid ge Ava kakan i sin lilla matbalja, men de som går förbi samt sommargästerna sabbar lite d de tror det är fritt fram att ge...Ava har ju tyvärr lärt sej att gå fram till tråden när någon är i närheten :(
I helgen var jag tvungen att säga ifrån till de som brukar promenera över gården, de gav äpple och det tål inte Lucky....fasen om folk bara kunde låta bli att mata

Kommentera

Publiceras ej