Igår började dagen med nosework-kurs. Jösses vad duktiga de blivit! Det är så himla rolig och bra grupp!
 
 
 
Tomas hämtade Victor vid tåget. Vi åt lunch när de kom hem och min kurs var slut.
 
Sen gick vi ut och jobbade. Fåren som är inne får fri tillgång på grovfoder och kraftfoder 2 gånger per dag. Hoppas de snart äter upp sig.
 
Karin och Stoffe och Emilia kom lite senare, efter ett kalas de varit på. Det blev ingen ridning. Bara jobb.Kallt var det. Har haft min vinteroverall varje dag!
 
 
 
 
Freyja var jättesvullen på halsen. Dels hård och ett stort ödem. Karin ringde jouren och de sa att hon skulle avsluta antibiotikakuren. Troligen var det en reaktion på den. Hon kliade sig på halsen så pälsen rasade av.
 
Framåt kvällen gick vi in och lagade mat. Kycklinggryta med couscous. Och Tomas gjorde en jättegod chokladmousse till efterrätt. Eller vi hjälptes åt allihop. Utan Stoffe som var barnhållare!
 
 
 
Idag jobbade jag till 14. När jag kom hem var alla barn och barnbarn här. Fredrik, My, Moa och lille Filip var också här. Vi blev många till fikat!
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter det blev det utejobb ett par timmar och lite promenad!
 
Alla åkte hem, utan Victor förstås.
 
 
Vi gick in och röjde av. Bättre att städa efter man har haft fikabesök, av barn. Kexsmulor överallt!
 
Sen blev det mat. Varmrökt lax med tillbehör. Mums!
 
Somnade förstås i soffan efter maten. Men nu har vi varit ute och fodrat så jag piggnade till.
 
Imorgon ska Freyja på återbesök. Karin och jag åker dit.  

1 kommentarer

marianne

18 Apr 2017 09:02

Men oj vad snö ni fick! Ligger den kvar nu?
Barnhållare...haha, bra sysselsättning....

Jag la filodeg i två lager i smord muffinsplåt, oljade lite och la två lager till, ojämt så det blev åtta små flikar...om du förstår?! Sen i ugnen 6-7 minuter i 175 grader.
Jag brukar göra pajer med ost och spenat men nu hade jag kall fyllning.

Jag tror inte det är bemer, det ser ut som tens, men ska fråga...

Kommentera

Publiceras ej