Gick upp 7 och ut i kylan. Fasen vad kallt det är nu! Och snö har vi kvar också. Det är lite mer pyssel nu när 12 (!!!) tackor är dräktiga. Förbannade lilla bagge. Hur har han lyckats!?
 
 
Vi har hälften av tackorna inne i stallet, de som var magra. Resten är okej och de är i sitt vindskydd, med grindar så de inte kan gå ut.De inne får kraft 2 ggr om dagen och obegränsat med grovfoder. De andra får kraft en gång om dagen. Hoppas de klarar av att lamma och att det dröjer ett tag, så de hinner äta upp sig lite iallafall.
 
Jag hann hänga några maskiner tvätt innan Victor vaknade och Karin dök upp. Då blev det frukost/fika.Sen gick vi ut, Karin och jag. Victor fick ett jobb som han satt med hela dagen sen. Översättningsjobb.
 
Klockan 14 skulle vi vara hos Veterinären med Freyja för återbesök. Hon fick en reaktion på penicillinet på halsen. Knölar som blev ödem. Fy vad det såg ut. Hon kliade med så det nästan gick hål.Men det var redan bättre idag mot igår och de sa att det kommer att försvinna. Freyja hade lite slem kvar i luftrören så hon fick slemlösande på recept. Annars verkar hon pigg och snart kunde hon sättas igång igen.Tempen ska kollas i 10 dagar till.
 
 
 
 
Emilia har knappt sovit alls idag, så mormor är lite trött nu......Jag fick ju hålla reda på henne när vi var på kliniken. Det var full rulle.
 
När vi kom hem fikade vi med Victor. Jag gick en sväng med hundarna och sen hade jag kurs.
 
 
 
 
 
 
Efter kursen kom Tomas ut och vi fodrade och gjorde klart. En tacka verkade lite hängig men nu såg hon okej ut, när vi var ute sista rundan.
 
Jag hann bara äta klart så somnade jag! Men när man varit ute så piggnar man till. Fast nu ska jag duscha. Godnatt!

1 kommentarer

marianne

19 Apr 2017 08:13

Men så besvärligt det blev för Freja, men nu ska det väl bli bra. Det är kallt här också, men jag föredrar kyla och sol än det blåsiga och grå vädret som var innan.

Jag har inte sett Biggest Looser tidigare men jag känner Mikael som tävlar, han ägde gymmet som var mitt andra hem under nästan 5 år. De tränar ju under uppsikt av läkare så jag tror inte det är direkt farligt, sen tror jag att det är mycket TV också...alltså att de vinklar det.

Kommentera

Publiceras ej