Jag har så förbaskat ont i höger arm. Från handen till axeln. Överansträngd sa massören. Jag har aldrig varit så spänd i axlarna  sa hon med.
 
Så jag ska spara min arm.
 
Igår slutade jag jobba kl 8 och åkte på massage direkt efter.
 
Sen var Karin här hela dagen. Freyja är lite bättre. Hon går på bete ensam. Hon kan inte äta grovfoder, men gräs.
 
I lördags kom en ny veterinär ut hit och satte in antibiotika och metacam, som tur var. För innan dess ville hon inte äta alls. Stackarn. Idag ska hon på rötgen, så får vi se...
 
Dagarna är långa nu. Kommer in efter 21, lagar mat och däckar i soffan!
 
Nu ska jag ta hand om tvätt, sen kommer Karin och även Marie och flickorna.
 
 
 
Vi vill ha frukost med!!
 
 

1 kommentarer

marianne

11 Apr 2017 10:37

Stackars Freya :( Hoppas hon mår bättre snart.
Men vad trist med din arm, och typiskt höger också, hur ska du kunna vila den? Mitella?

Janne brukar flå tupparna för det mesta, hänger de upp och ner, skär upp skinnet vid fötterna och sen drar han av det, om du vill plocka så doppar du i kokande vatten först och sen ska det vara lättare att dra av fjädrarna...det är nog mer tidsödande än jobbigt tror jag.

Jag kommer ju inte ihåg vad den där behandlingen heter, men när jag varit där igen så ska jag berätta.

Kommentera

Publiceras ej