Igår var det en skön dag! Jag blev ledig på dagen. Hade egentligen bokat en privatlektion men den blev flyttad. Det var bara bra, eftersom jag hade mycket denna vecka.
 
Jag red och grejade här hemma som vanligt. Var i affären i Fornåsa och köpte blommor som jag planterade ut sen här hemma. Det blev så fint och vårlikt
 
På kvällen hade jag vardagslydnadskurs. Roligt men svårt. Vissa grupper är så lätta, en del är svårare! De lättaste är de som inget kan! Svårast är när det är en blandning av de som inget kan och som vet det  och de som tror att de kan mycket, fast de inte kan det......Det är inte svårt att lära gamla hundar att sitta, men det är svårt att lära om "gammal hundträning"!
 
Idag kom Karin och Emilia. Den lilla blir så glad när hon ser hundarna! Hon gosar och kramar dem!
 
 
 
 
 
 
Vi började med att rida när vi hade fikat. Karin red ut först och jag på banan. Emilia vaknade till men jag hoppade av. Tog hästen och vagnen och gick en sväng så hon somnade om. Sen red jag ut och Karin hann rida Freyja med. Jag hade ju värmt upp så det blev full fart ute, det gillade hon! 
 
När vi hade ridit  så kom veterinären och fixade tänderna och vaccinerade alla hästar. Det var skönt att få det gjort och  det gick snabbt och lätt.
 
Sen gick vi in och åt lunch. Klockan hade blivit mycket och hann bli 16 innan vi kom ut igen. Vi packade foder och städade av i sadelkammaren. Då kom regnet och Karin packade ihop och åkte hem. Själv städade jag av uppe i mitt lilla rum där vi fikar ibland på mina kurser, om det regnar. 
 
 
 
Jag skulle haft 3 stycken ekipage som skulle tränat kl 19 men det regnade ju och var svinkallt! Jag hade ont i hela kroppen. Så vi flyttade fram den lektionen.
 
Ikväll lagade jag en jättegod spenatsoppa med mjukost och grädde i. Sen gjorde vi våfflor med grädde och hallon till kaffet. Egen smet. Mums!
 
Såg Sveriges mästerkock, men blev besviken på att hon vann, jag höll på Gillis!
 
Imorgon ska jag på HLR kurs med jobbet. Sen får vi se vad det blir för väder när jag kommer hem. Skulle vilja jobba lite mer ute.

2 kommentarer

marianne cargus

06 Apr 2017 19:52

Spenatsoppa var längesedan jag åt, måste prova med mjukost i, annars gillar jag jordnötssmör i spenaten.
Vad bra att Emilia kunde somna om så ni kunde rida klart.

Ja värken tar verkligen mycket energi och fokus från allt :(

Vi har en så fin skog att rida i och sjön som hästar får bada i

Janne är ju duktig på matlagning och fixar oftast mat, men den där frukosten ordnade jag till oss ;)

Det blir nog att vi får vinka till varandra på flygplatsen..

Anonym

07 Apr 2017 07:29

Ricottaost är gott i maten, den passar till spenaten, men jag brukar också modifiera recepten beroende på vad jag har hemma.

Vi "tjatar" övningarna tillsammans...exempel upp på medellinjen och vända åt valfritt håll,
De senaste gångerna har vi ridit igenom programmet tillsammans, men det är mest för att träna på vägarna...lite trist eftersom Ava har stort steg och jag får hålla igen och ibland även om jag rider först.
Jag kan känna att hon ledsnar emellanåt

Kommentera

Publiceras ej