Igår morse när vi vaknade hade Jim (tror vi) bajsat i kökssoffan! Väldigt märkligt, eftersom han brukar hämta mig om han vill ut. Men han var dålig i magen och även Allie såg vi. Fast hon sov i vårt rum så hon var det inte.
 
Som tur var, så det sista jag gjorde på kvällen var att rulla ihop det nya tyget som låg utbrett i soffan!
 
Ut med sofflocket och skrapa och greja och sen tog Tomas bort tyget och fodret.
 
När vi kom ut till stallet var vattnet helt slut, igen! Så då fick han ta traktorn och åka och hämta det med.
 
Jag skulle ha hundkurs och stressade in och fixade med det.
 
Ingen hund fick följa med på kursen  pga deras oroliga magar. Men sen kom jag på att de har nog ätit för mycket hovbitar! Så det smittar ju inte!
 
Så senare sanerade jag i stallet från hovbitar med borste och skyffel! Sen blev det svält under dagen och behandling med diarsanyl, mot diarré.
 
Förmiddagen var det valpkurs och eftermiddagen kantarellsök. 
 
 
 
 
Karin kom med sina hundar och Emilia. Jag försökte ha Smilla som kurshund, men hon rymde in till Karin.:-)
 
När kurserna var klara så red vi. Först Birkir och Tindra. Mio var med. Vi red bort mot banvallen. En härlig tur!
 
 
 
 
 
Sen tog vi en kortare sväng med Berserkur och Disa. Då fick Allie och Mio följa med. Jag red Berserkur som Moa har ridit ett tag. Men nu har hon fått en egen häst, så vi ska försöka hålla igång honom!
 
Egentligen är han en perfekt häst! Bra grundgångarter, inkörd och väldigt snäll. Det enda "problemet" nu är han är framtung och går på bogarna. Det är ju inte lätt för ett barn att rida ihop en ganska lat, stor häst! Vi borde ridit honom mer och hjälpt till. Men herregud, man hinner ju inte hälften av det man vill!
 
Berserkur är iallafall fin i hullet. Finare än på länge! Eftersom han ändå ridits mycket.
 
När vi hade ridit färdigt kom morfar och Emilia ut i stallet och tittade på kattungarna. Stoffe ringde och skulle provköra en bil och komma ut till oss, så han undrade om vi skulle beställa mat! Jaa, sa vi!
 
 
 
 
Vi beställde taimat som var jättegod och med väl tilltagna portioner.
 
Sen blev det kaffe innan de åkte hem och vi gick och hämtade hästarna från betet. 
 
Jag har köpt en novafon av Allies sjukgymnast som vi fick igår. Gud vad hon njöt! Sen körde jag lite på mig själv.
 
Trots det, eller kanske just därför, så hade jag ondare än vanligt i min axel och hade svårt att somna. Blodcirkulationen ökar väl. Jag vred och vände och hade svårt att hitta en ställning som inte gjorde ont.
 
Och utanför deklarerade Bruno att han minsann var hemma igen och ville att jag skulle komma ut och hålla honom sällskap. Mjau, mjau!!
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

07 Aug 2017 20:46

Men att han hoppar upp i soffan och bajsar? Konstigt....och tur du tagit bort nya tyget.
Vad är novafon? Besvärligt när det värker så man inte vet hur man ska ligga..usch.
Thaimatr gott och en portion brukar räcka till två nästan...alltid rikligt iaf.
Jo ungar kan hitta på, det vanligaste är att de ska hämta leg i bilen och sen kommer de inte tillbaka

Kommentera

Publiceras ej