Jag orkade inte sy färdigt gardinerna igår. Tänkte fortsätta idag, men det blev sent ute som vanligt.
 
Jag jobbade 8-14 och handlade på hemvägen. När jag kom hem väntade Karin och Emilia. 
 
 
 
Vi fikade och fröken bestämd skulle ha banan med skal! Nu har hon små små risgryn i munnen så hon kan bita bort bitar!
 
Efter fikat åkte de hem. De kom ju hit imorse.
 
Jag gick ner och hämtade hästarna från betet för att rida. När jag kom tillbaka så var Tomas på väg ut till hagen för att hämta flyttbara nät till fåren som höll på och rymde uppe hos grannen!
 
Och rätt som det var kom ett gäng med vuxna och barn och ville titta på kattungarna.
 
Tindra var helt underbar idag. Lyssnade och gjorde allt jag bad om.Då finns det inget roligare att göra, än att rida!
 
Sen kom Marie och barnen och red. Moas häst är inte så rolig. Nu har hon börjat testa Moa och reser sig och bocker. Inte ett dugg kul....Fortsättning följer. Nu är jag mer sovande än vaken!

1 kommentarer

marianne

08 Aug 2017 23:28

Men Emilia måste vara bland de gladaste och sötaste barn jag vet :)
Vad tråkigt för Moa med en sån start med nya hästen, det är ett sto förstås ;) är det en islänning också?

Jag köpte min symaskin 77, men sista åren stod den mest och samlade damm, nu blev jag sugen på att köpa en enklare modell, mest för att fålla och kanske sy något kuddfodral eller så, jag kan ju inte göra trasor av alla gamla lakan ;)
Tror båda hundarna är chihuahua, de är så snälla också, låg tysta och sov i sin bur (med öppen lucka) medan Sandra red.

Jag har nästan lust att gå upp och lära idioterna vad som krävs för att få en trygg, lydig och harmonisk hund, men jag ser rött, bara de visar sej nu :(
Du får ringa eller chatta...jag lyssnar <3

Janne är jäkligt duktig på grillen, ni får packa in hundarna i bilen och komma hit och äta med oss någon helg framöver ;)

Kommentera

Publiceras ej