Första jobbveckan swishade förbi! Igår när jag kom hem var jag dödligt trött. Inte för jobbets skull utan för jag sovit dåligt. Jag kanske skriver om det senare.....
Jag hade handlat på hemvägen. Plockade bara in varorna och satte mig i kökssoffan i en timme! Tomas gjorde oss varsin Lennart. Päronkonjak med fruktsoda och lime.
 
Potatissallad, rostbiff och grönsallad blev det till kvällsmat. Sen somnade vi båda två.
 
Idag blev det städning av köket. Ofrivilligt! Jag dammsög och trodde jag sög upp en liten smutskula. Det var bajs, en liten klick som någon av hundarna haft i pälsen! Den gnodde jag ut på mattan! Så den åkte in i maskinen sen blev det städat lite ordentligt!
 
Passade på att tvätta gardiner och sofföverdrag osv, så det ekade nästan i köket!
 
Efter lite fredagsfika så tog Tomas med sig Jim och flyttade lite får. Mio och Allie fick följa med mig ut på ridtur.
 
 
Det var skönt att ha lunch färdig att bara värma. Det som blev kvar i onsdags från matkassen.
 
När vi ätit så fick jag lust att åka och köpa gardintyg till köket. behövde också mer tyg till hundrummet. Och Ikea är ju billigt!
 
Nu var det ju rea överallt på Ikanohuset så jag fyndade en hel del mer än gardintyg!
 
 
Det mönstrade är till soffan och det blå till gardiner.
 
 
 
 
På kappahl var det 70% på reapriset. Köpte en skjorta och en tröja till Tomas och röda jeans till mig, på herravdelningen!
På intersport köpte jag 3 plagg betala för 2! Joggingbrallor och en mjuk tröja till mig och en jättefin barnjacka.
 
När jag kom hem blev det lite stalljobb. Sen skrev jag ut papper till mina kurser imorgon. Tomas fixade kvällsmat.
Men nu är klockan över 01. Bästa att duscha!
 

1 kommentarer

marianne

05 Aug 2017 10:40

Du kom igång och shoppade loss ordentligt ;) så snygga tyger, ja det mönstrade, du är så duktigt med sånt, jag har sytt massa kläder förr i tiden, men nu håller inte fingrarna för sånt pilljobb som att hålla i nålen, mina gardiner ligger i påsen fortfarande, ska försöka nåla upp de och stryka på sånt där band...om jag har så det räcker.

Janne är ju finländsk och hans mamma stod alltid vid köksbänken och åt, även då det var jul och andra familjesammankomster...jag kunde aldrig vänja mej med det...OM hon satt med oss vid bordet, satt pappan framför TV:n och hon gick dit med tallrik till honom. kanske inte så konstigt att J är som han är...hihi

Kommentera

Publiceras ej