Började klockan 8 på jobbet. Så klockan 6 var jag ute och gick. Isgata med cirka en decimeter vatten ovanpå!
 
 
 
 
 
 
 
De fyra lammen som vi tog in har repat sig. Iallafall tre. Den fjärde som är minst vet i sjutton. Vi får ge henne några dagar till. Egentligen vet jag inte vad det är. Ju mer man googlar desto mer kan det vara. Jag tror en bidragande orsak är att det var lite trångt i fårhuset. Det finns 22 platser att äta på och de är 22 stycken. Men de stora tackorna är breda och bara trycker sg fram. Så de här små blev nog stressade när de inte hann med att äta och ibland blev undanskuffade. Får är inte snälla mot varandra.
 
Efter jobbet så åkte jag och handlade lite till. Hade skrivit upp en del som jag ska laga/baka till julafton. Vi ska till Robert med familj och då tar vi några rätter var. Det blir samma som förra året. Vår familj och Mis mamma och syster. Det blir lite finska rätter blandat med det vi brukar äta!
 
Jag ska laga omelett med kantarellstuvning och en rödbetsallad som alla i vår familj gillar väldigt mycket! Sen tänkte vi försöka oss på en lingonbiskvi och Tomas ska visst göra en pannacotta med skumtomtessmak (!) som han har sett någonstans.
 
Imorgon tänkte jag slå in paket och dubbelkolla så jag inget har missat! Eventuellt kommer Ewa en sväng och fikar. Annars ska jag städa av lite grann, det var ett tag sedan!
 
 
Väldigt god mat i kassen idag!
 
 

Kommentera

Publiceras ej