Synd att det blir plusgrader och allt blir blött!
 
Imorse slutade jag jobbet och efter en kopp kaffe med kollegan så åkte jag på massage.
 
Gud så skönt och välbehövligt! Fick många livsråd också. Bästa Marie!
 
Handlade en del på hemvägen på Ica i Borensberg. Det är en fin butik, så jag brukar handla där när jag passerar.
 
När jag kom hem så blev det kombinerad kaffe/ lunch. Kalvsylta, som jag blev sugen på. Några ägg och en skiva vörtbröd till det.
 
Sen gick vi ut och fodrade. Hästar, lammen i stallet, tackorna och katterna. De skrek som dom höll på att svälta ihjäl! Tjockiskatterna!
 
En promenad med hundarna. Sen tog jag tag i mockningen. Fy vad tungt!  Två kärror körde jag bort i snöslasket. Sen var jag helt slut och gick in en stund! Åt frukt och både hundar och jag låg på Bemern. Marie (massören) sa att jag skulle ligga på golvet istället för soffan. Så det gjorde jag. Men då fick jag dammsuga först! Och när jag skulle dammsuga kom jag på att jag skulle klippa klor först och borsta pälsar! Hi hi! Alltid är det något som kommer imellan!
 
 
  
 
 
 
 
 
Men sen var jag duktig och vilade, drack te och åt alla mina vitaminer!
 
När Tomas kom hem så gick han upp och slipade i rummet och jag gick ut och började med utejobbet. Efter en stund kom han också ut.  Det tog väl en dryg timme till, sen gick vi in.
 
Igår var jag och min brukare i Vadstena och då hittade jag ett tyg som jag vill sy en gardin av till sovrummet. Jag blev jätteförtjust i det! Köpte också en fin tovad krans.
 
 
 
 
 
 
 
 
Fint i Vadstena! Det blev förstås kaffe i Gamla konditoriet. Där är så mysigt!
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

21 Dec 2017 10:38

Vadstena ser mysigt ut, jag har aldrig varit där, vad jag minns.
Så fin krans :)
Här har den mesta snön regnat bort nu...trist.
Massage låter så skönt, jag borde verkligen boka tid snart....drt finns ett ställe som ger fibro-massage, vanlig massage är mest smärtsam för mej.

Det var verkligen oväntat med tom affär då jag handlade, men många åket väl till stan för de sista julklapparna dessa dagar. ...nu har jag långt pass idag, och två korta fred-lröd, jag antar att det blir mycket nu...

Kommentera

Publiceras ej