Igår var jag ensam hela dagen. Emilia är lite sjuk med feber så Karin har inte varit här på några dagar. 
 
Jag gav hundarna märgben i trädgården medans jag gick och började i stallet. Hoppsan, då kom husvakten hos grannen och gick förbi med 4 hundar!  Som tur var så var Jim och Allie mer intresserade av benen. Mio är för rolig. Han kom farandes till mig i stallet, stirrade mot trädgården, stirrade på mig: Ser du inte matte!?
 
Då såg jag henne som gick förbi! Hon hade fullt upp med sina hundar! Gud vilken tur att mina skötte sig! När hon kom tillbaka så gick jag och frågade om mina hundar hade gjort något. Men det var bara Mio som hade gjort sig till lite, innan han kom och skvallrade för mig. Det var 4 tikar!
 
Mio fick hänga med på en ridtur. En sån där fantastisk, när allt bara fungerar!Hon töltade så fint med minimalt stöd i tygeln. Vad stark hon har blivit och det är så härligt när hon använder sin kropp rätt!
 
Jag började jobba kl 17 så vid 15,30 gick jag in och duschade och tog det lite lugnt innan det var dags att åka.
 
Idag kom Alice och skulle rida. Jag frågade pappan om han ville hänga med. Han red förr. Hans mamma  hade haft hästar. Jodå han hängde med, fast Alice är mycket duktigare är pappa! Det blev en lugn tur!
 
 
 
 
 
My och Marie kom också en sväng. My mötte oss ute på turen. När vi kom tillbaka så red både hon och jag på ridbanan en stund. Jag var lika nöjd idag som igår. Tindra skötte sig både ute och på banan. Inga bocksprång idag heller!
 
Det har varit soligt idag men svinkallt! Jag har haft overall  hela dagen. Jim har haft täcke på sig, han fryser lätt.
 
 
Jag grejade lite i växthuset med och hade sällskap av Bruno och Astrid som låg och njöt i solen. I växthuset blir det ganska varmt!
 
 
 
 
Det är så skönt nu när det är ljust så länge. Vi var ute till 16.30 då frös jag och gick in och tog en kopp te. Lade mig i soffan och slumrade till en kvart!
När Tomas kom så gick vi ut och fixade klart med djuren. När vi kom in så lagade vi lammköttbullar och åt med pitabröd och sallad. Spelade med i På spåret! Det gick sådär, svårt idag! Tror att jag fick 23 poäng.
 
Nu är vi på väg ut och fodra igen. Imorgon är det jobb igen!
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

26 Feb 2017 18:34

Så gör Leo också ibland....kommer och skvallrar att det kommer någon, men lika ofta skäller han ut de som kommer.
Det är bättre med sol och kallt än regn och varmt....tycker jag ;)

Jag har en pall att sitta upp ifrån, men litar inte på att Ava skulle stå still om jag försöker kliva av på den också....
Vi förstår inte alls vad som tog åt Magnus, men misstänker att han fått stryk av en käpp...han kanske var trött efter lektionen också, Maria hade ju inte ridit då hon varit på semester två veckor

Kommentera

Publiceras ej