Idag blev det lite för mycket gjort.
 
Tog en ipren kl 6 och sen upp klockan 7. Så seg....
 
Kl 9 skulle hovslagaren komma. Karin hade tänkt komma, men hennes sambo fick magsjuka igår och hon var ju redan dålig, fast förkyld som mig. Så hon höll sig hemma.
 
Jag tänkte bara ta in hästarna och sen gå in och lägga mig. Så jag tog ut kaffe och mackor till stallet till Kalle.
 
Men...först skulle inte Tindra stå still, utan höll på och busade med Kalle. Fick hålla i lite. Sen tänkte jag att jag packar lite foder medans jag ändå är här. När jag skulle byta häst hade Birkir tappat en sko! Tusan också. Några extra hade han inte. Vi skulle ju bara lägga om dem.
 
Som tur var hade Karin sparat Freyjas förra skor. De som hon haft nästan ett år! Vi tog en sån, så får vi borra broddhål själva. Det gör man med en skruvdragare! Måste bara köpa rätt storlek på borr!
 
Hundarna och jag letade i hagen efter skon. Vi gick och gick......bra med stor hage, ibland. Inte just när man ska hitta tappsko. Det enda vi hittade var några kantareller! Ha ha!
 
 
 
 
När Kalle hade åkt hem åt jag lunch. Sen var jag tvungen att åka och handla, det var så tomt i skåpen!
 
När jag kom hem så var My här så jag gick ut och hjälpte henne i stallet. Longerade Tindra som stått i tre dagar. Ville se lite hur hon rörde sig. Kalle klippte av skorna lite då hon trampar sig lätt. Visserligen släpper inte skorna, men en dag blev det stopp när hon trampade, i galopp......

Efter det en liten sväng med hundarna igen innan jag stöp i soffan och somnade.
 
När Tomas kom hem så sov jag!
 
 
Imorgon skulle jag ha jobbat men jag kommer att vara hemma. Hoppas att det går åt rätt håll nu!  Vill bli pigg!
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

10 Feb 2017 09:47

Men. ..kantareller i snön?! Vi har hittat på julen, men då var det ingen snö.
Usch vad jobbigt att vara sjuk när man har djuren som behöver en, och så typiskt att alla är det samtidigt.

Jag tar alla foton med min mobil, Samsung, när jag köpte min första Samsung smartphone frågade säljaren vad som var viktigast, när jag sa kameran sa hon att Samsung har den bästa kameran av alla märken, det är ju några år sen nu, men det verkar stämma fortfarande.
Vi har en digitalkamera som legat i lådan flera år...

Vi hade ju lammen till största delen när de kunde beta så de kanske fick i sej vätskan genom gräs och välling....för varken jag eller Janne upplever att de drack särskilt mycket....jobbigt med hink till bagarna, det finns ju små termobarer så det kanske kan vara lönt att skaffa en sån?

Det finns osteopater här, men jag får se...ett av mina problem är ju att det tar så lång tid innan jag kommer till skott att göra saker....t.ex. har jag planerat i ca tre veckor att boka tid hos frissan, men har inte lyckats än....det hör ihop med utmattningssyndromet...varje liten sak som ska göras, är som att ta sej upp för ett oöverstigligt berg
krya på dej

Kommentera

Publiceras ej