I morse mådde jag inget vidare. Tog en ipren klockan 6 iallafall. Tomas undrade om jag orkade ta djuren. Jadå sa jag. När tabletten har verkat så.
 
Det är ju sjukt! Att tabletter gör så att man känner sig så mycket bättre. 
 
Fast det tog en och en halvtimme ute och jag blev väldigt trött. Det blåste svinkallt och djuren var hungriga! Hästarna fick en påse foder på marken så jag fick vara ifred och hänga upp näten och mocka vindskyddet. Vatten med förstås!
 
När jag landat i soffan hörde Karin av sig och tänkte komma. Hon mådde inte heller bra, men vi hjälptes åt så allt blev klart ute i stallet och sen gick vi en promenad. 
 
Vi hade matlåda båda två så det var skönt! Emilia stod förstås för underhållningen! 
 
Jag har beställt en tavla av Maud Stiller som har målat barnbarnens stolar. Hon hade flera jättefina färdiga, men de var för stora. Jag ville ha en bredvid fönstret i det blivande sovrummet. Nu var den klar iallafall. Den ska bara ramas in! Hon gör så fina saker på Ateljegamlahuset.se och även på facebook.
 
 Det här är min, den högra! Jag fick välja!
 
Hilma för några år sedan! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

10 Feb 2017 09:33

Men åhhhh vad fint!! Nu väntar jag ivrigt på foton från nya sovrummet ;)
Det blev inte så mycket vila för dej den dagen...ibland är det bra med dessa tabletter.
Själv är jag försiktig med tabletter, risken är att jag dövar smärtan och överanstränger mej, det finns liksom inget som säger stopp....Knasigt kanske....

Kommentera

Publiceras ej