Stackars hundar! Från plusgrader ena dagen till minus 12. Och nu på kvällen är det 18 minus!
 
De kan knappt vara ute. Värst är det för Jim. Han hinner bara ut så får han problem. Mio och Allie hängde med ut och red. Det går bra när de rör sig hela tiden i lite snabbare tempo.
 
Karin och Emilia har varit här. Det händer så mycket med henne nu, den lilla, varje gång vi ses så har hon lärt sig nya saker!
 
 
My, Moa och Karin tränade på ridbanan med musik inför tävlingen i helgen. Jag red ut en barbackasväng på Tindra. Frös ändå om händerna som en tok. Och fötterna! 
 
Tävlingen är en cup på tre tillfällen. Denna första gång är det Firmakeppni.
Beskrivet såhär:
I en äkta Frimakeppni visar du din häst så bra du bara kan i gångarten trav eller tölt. Det gäller att hitta läget där hästen går som bäst med följsamhet och bärighet i ett fantastiskt samspel med sin ryttare. Reglerna är enkla den som lyckas bäst vinner! 

 
Bara det inte blir såhär kallt i helgen!!
 
 
 

2 kommentarer

marianne cargus

07 Jan 2017 22:02

När jag hade min nordsvenska hitta gstadiet la jag händerna och fötterna(?) under hans tjocka man för att värma de....fråga inte så hur jag
satt, för det förstår jag inte ens själv nu..
Det går fort ned de små, hur gammal är Emilia nu?

marianne cargus

07 Jan 2017 22:04

Men hur konstigt blev det där? "nordsvenska hingst" ska de vara

Kommentera

Publiceras ej