På förmiddagen hade jag bokat ridlektion hos Malin. Jag tog med mig en kopp kaffe i en termosmugg och tänkte att jag skulle ha en stund på mig i stallet. Men först var inte hästarna kvar  vid vindskyddet, så jag fick hämta i skogen! Typiskt.
 
Sen när jag skulle borsta Tindra så hör jag det typiska förkylningspipet från kaninboxen. In och kollar på Gustav. Jodå han är snorig. Torkar lite hastigt ur näsborrarna med en näsduk och tänker att jag får tvätta rent sen. För kaniner andas bara genom näsan, så en förkylning är liksom inte bra!
 
Den där kaninen har väl nio liv! De brukar inte klara en förkylning. Han har ju haft många! Jag har antibiotika hemma sen förra året. Då vi hade en annan sjuk kanin! Primula.  Så nu tar vi en kur igen....

Lektionen var jättekul! Tindra var duktig och jobbade på. Jag fick nya grejer att träna på! 
Det var bara ett problem. När jag skulle lasta ur så snubblade jag på en kant och föll handlöst i backen med ett knä före. Blev illamående och yr. Efter en stund kunde jag resa mig men jag kände hur det var blodigt på knät.
 
 
 
 
 Snygg häst när vi kom hem!!
 
Jag var väldigt stel i knät när jag red, men värst var att köra hem. Hade svårt att koppla! Fy tusan vad svullet och stelt det var! 
 
Det var ett jack i knät.Men det är bara stelt när jag har suttit still. Om jag håller igång så går det bra! 
 
Karin kom förbi och lämnade pudlarna för hon ska bort i helgen. Vi åt lunch och Emilia hade underhållning!
 
Sen gick jag ut och stalljobbade till framåt 17 tiden. Tjejerna kom och red med. Nu var det ljust till efter 16, skönt!
 
När det mörknade så gick jag in och städade av lite. Om man inte har städat på över en vecka så blir det stor skillnad! Alla dammråttor är borta. Och sanden med.
 
 
 Har kört med Bemern ikväll. Det finns en spot som man sätter på skador. Har kört akutprogrammet flera gånger. Får se hur det är imorgon!
 

1 kommentarer

marianne

21 Jan 2017 10:59

Men nä vilken otur, hoppas det inte blev värre än stekt och ömt, hur reagerade Tindra när du ramlade?
Och jag som störde dej på chatten när du redan var stressad...förlåt! Och tack för att du tog dej tid att svara trots att du hade ont om tid.
Lerinpackningen är väl ett bevis att hon jobbat ordentligt på träningen. ...hennes sätt att duscha av sej svetten...hihi
Om du råkar hitta två av dessa lampor så hojta till, men gör inget besvär....jag har letar lampor i flera år så det är ingen direkt brådska.

Kommentera

Publiceras ej