Slutade jobba på fm idag. 
 
Det blev förstås kaffe när jag kom hem. Sen gick jag ut till stallet för att rida. Marie och flickorna var redan här. 
 
Jag red iväg med Mio och Allie som sällskap. Hittar lite isfria ytor här och där att träna på. Rida sakta! Det är svårt det!
 
Jim fick vara inne med Tomas som höll på lite i sovrumsprojektet. När jag var klar i stallet så gick vi en sväng med hundarna innan maten.
 
Hade gjort en helstekt kyckling som vi åt med kokt potatis och gräddsås. Lite barndomsnostalgi. Mosade potatisen i såsen! Gott!
 
Eftermiddagen ägnade jag åt att uppdatera hemsidan och fb sidan med vårens kurser.
 
Sen var det dags att gå ut igen. Vi gick ner till skogen och lade ut morötter till rådjuren. Katten skulle promt med och sprang framför fötterna på oss. Fixade sen i stallet, lite till djuren, med mat och vatten.
 
 
Gick in och bakade scones. Mums med gott te och hemgjord marmelad.
 
 
 
Nu ska vi gå ut igen och nattfodra. Sen sova. Jobb imorgon och Tomas ska ut och jaga.

2 kommentarer

marianne

15 Jan 2017 16:16

Oj vad goda de där sconesen ser ut, det är evigheter sen jag baka de det...men jag äter ju knappt något annat bröd än det grova rågbrödet, eller surdegsbröd.
Norriz följer nästan alltid med på Leos promenad på kvällen...han är så social och håller sej runt mej när jag är ute, kommer han in vill han helst sova hos i mitt knä och på natten ligger han vid min kind.

marianne

17 Jan 2017 10:20

Jag tror inte de tagit sånt prov på Leo, han röntgades och det syntes förkalkningar i leder samt diskbråck mellan skulderbladen, han är öm i ryggen när vi tar där. Är det prick tio dagar, inom tio dagar eller ca tio dagar, provet ska tas? Det är ju lite svårt att veta exakt när vi ska börja räkna då det kommer smygande...

Kommentera

Publiceras ej