Hann inte skriva igår. Vi blev spontant inbjudna på mat till Robert och Mi. Redan kl 17. De har lite andra tider än oss!
 
 
 Efter maten var det lördagsgodis!
 
Jag hann rida iallafall. Det blev ett jättebra pass på ridbanan sen avslutade jag med att rida lite på grusvägarna.
Tomas tömkörde Disa. Hon var väldigt pigg!
 
Vi kom nästan i tid till middagen. Bara lite sent! Men vi har grannarnas djur också i helgen. Mycket fodrande blir det!
 
Både igår fm och idag har Tomas suttit på pass i skogen. Igår såg han 6 rådjur, idag inget. Och idag avbröt jag honom.
 
Jag var nämligen ute och fodrade och när jag kom till lammen så fattades det som brukar smita ut. När jag skulle gå såg jag det. Det stod bakom vindskyddet och snurrade runt, runt med huvudet bakåtslaget mot magen. Och runt munnen var det fradga! Helvete! Vad är det för fel!?
 
Jag ringde Tomas och sa att han skulle komma direkt och ta bort lammet. Sen gick jag iväg med hundarna.
 
När jag kom in så kom Tomas strax efter, lite småleénde. Jag såg frågande ut! 
 
Då hade lammet fastnat med tänderna i pälsen och kom inte loss! HUR kunde jag missa det!!!? Så fort han kom loss sprang han och åt, kraken!
 
 
 
Efter fikat så red vi ut.Mio och Allie var med. Herregud vad skitiga de blev. Idag var det plusgrader igen, tyvärr.
 
Det blev ett väldigt bra pass idag med. Båda hästarna var väldigt pigga. Disa blev dyngsvett förstås. Hon har ju inte så bra kondis.
 
När vi hade fikat på eftermiddagen så ägnade jag ett par timmar åt pappersarbete, samt rensade en massa onödiga filer på datorn som vi har däruppe. Tomas slipade väggarna i blivande sovrummet.
 
Imorgon är det jobb tidigt, så ikväll får det inte bli för sent.
 
 

2 kommentarer

Marianne

23 Jan 2017 06:55

Ser du hjärtat? Jag gillade ditt inlägg :)

marianne

23 Jan 2017 10:45

Barnen ser väldigt allvarsamma ut där de sitter..
men jisses då....stackars lilla lamm, hur vanligt är det? Jag menar att om det inte händer då och då, hur skulle du då kunna misstänka det?
Alla inlägg på blogg.se går att gilla, finns ett litet hjärta till höger under inlögget, andra portaler vet jag inte.

Men hoppas verkligen att du inte slagit sönder något i knät :(
Det var ingen dans på festen och jag fick skjuts både dit och hem trots att det bara är ca 200 -250 m ett gå.
Jag kan oftast få kontakt med mina besökare, det beror på min sinnesstämning och om jag är stressad...nu var jag ju mer sovande än vaken, men fick kontakt med brorsan dagen efter....syrran håller sej liksom i bakgrunden, vi hade ju inte den bästa kontakten i livet heller.

Kommentera

Publiceras ej