Måndag till tisdag jobbade jag. Igår var Karin och Emilia här hela dagen. Vi red och grejade som vanligt, sen somnade jag i soffan på kvällen så det blev inget bloggat.
 
Idag hade jag bokat ridlektion hos Malin kl 11. När jag åt frukost började de varna på vädret att det skulle bli jätteblåsigt och snö. Velade lite om jag skulle åka. Men det såg inte så farligt ut så jag packade in och åkte.
 
Men jösses vad det sög tag i transporten! Fy, kunde bara köra i 50-60 km och det tog mycket längre tid än jag tänkt. Men jag hann iallafall.
 
Ridningen gick bra! Malin sa att det var stor skillnad på Tindra sedan i somras. Det tycker jag själv också. Hon är mycket mjukare och lättare att rida. Även om vi har en bit kvar. Jag behöver bli snabbare på eftergift och hon måste bli bättre och starkare i bakdelen och att ta vikten där. Nu fick jag "order" om att skritta och tölta med fokus på det. Inte fokusera på takten i första hand (som jag gärna gör)
 
Den 12 februari är nästa deltävling i cupen. Då ska vi ha gångartstävling. Jag måste bestämma vilka klasser jag ska vara med i. 
 
I söndags när vi tävlade så åkte jag ju ut tillsammans med en annan tjej från vårt heat. Nu berättade Malin att det var tur för henne att Tindra busade till det, annars hade hon åkt ut först! Vi red tillsammans och hennes sto hade också stuckit iväg och kastat sig in i fel gångart, men tydligen fick hon kontroll snabbare än mig! Det såg ju inte jag. Man är ju bara koncentrerad på sin egen häst!
 
När jag kom hem efter lektonen idag så började det snöa så smått. Jag hämtade hundarna, sen var vi ute ett par timmar och jobbade. Lite frusen och trött gick jag in och lagade mat. Sen satt jag i soffan och såg de två sista avsnitten av Fröken Frimans krig. Så himla bra!
 
Ikväll blev det en del hundträning i stallet förutom fodring och annat pyssel som var kvar. Satte in en stek i ugnen under tiden. När Mästerkocken började kl 20 så var vår mat klar. Det blev lite klassisk skinkstek med sås, potatis, kokta morötter, inlagd gurka och lingon.
 
Nu är det dags att gå ut och fodra igen.
 
 

1 kommentarer

marianne

12 Jan 2017 10:05

Att du vågade dej ut och köra med transport i går...jag som inte ville ut och köra ens utan transport, men kul med lektion och att det gick så bra, jag längtar till jag också kan rida lektioner.

Jag jobbar hårt för att komma in i andra rutiner när drg gäller mattiderna, än så länge har jag lyckats äta innan kl 19, men ska pressa lite mer.

Jag var ju träningsnarkoman och träningen var så viktig för mej att jag nonchalerade smärtorna, endorfinerna hjälpte ju till. Jag är väl den enda dom blivit portad på ett gym...haha, det var när instruktören för passet insåg att jag hade spräckt revbenen.
Jag tror att röntgen kan vara kostsamt, me jag har ju gått röntga tre gånger av fyra läkarbesök så för min del beror det på något annat att de tar fel.

Jag antar att det är skillnad på människor och djur, men kom att tänka på när jag var med Brigade på Skara kliniken, då vet sa att det var så "dyrt att röntga och han ändå inte skulle hitta något" och vi gick åka hem utan att ha sett hans spatt. Det var 1-2 år innan vi åkte till Slöinge och han blev ordentligt undersökt med röntgen och ultraljud, och vi såg hans spatt som var "gammal"

Kommentera

Publiceras ej