Inatt när jag just hade somnat  vaknade jag av det där jäkla bäandet igen. fick ta ut vädringsfönstret och stänga. Lämnade en glipa öppet.
 
Imorse vaknade jag av: Bäää, slumrade till, vaknade av mjau, slumrade till, vaknade av gnäggande häst.
 
Fy farao vad trött jag blev! Jag som skulle iväg på kurs hela dagen!
 
Klockan 9 började vi. Har hunnit träna egen hund, haft kurs en timme för elever och en massa teori!
 
När jag åkte hem så pratade jag i telefonen med en gammal kurskamrat från Hundens hus. När jag gick min första utbildning. Det var jättetrevligt att prata med henne, förutom att hon hade övertagit en hund som hon hade lite funderingar om.
 
På lunchen pratade jag med en tjej i telefonen som behövde hjälp med att omplacera sin hund. Det lät som en fin hund. Blir nog inte svårt att omplacera.
 
När jag åkte hem handlade jag på Lidl och i Skänninge köpte jag jordgubbar på gårdsbutiken.
 
Vi flyttade fåren när jag kom hem. Även Krakel, hoppas att hon håller sig inne i hagen nu!
 
 
Mockade lite och promenerade en sväng med hundarna. Vattnade i växthuset. Det har regnat lite på dagen, men kvällen blev fin.
 
Hade en rätt kvar i matkassen. Hamburgare med majskolv! Det var gott!
 
 

4 kommentarer

marianne

09 Jul 2017 00:46

Ibland undrar man varför man har djuren...sådana morgnar...men hos mej är det katt, hund och tuppar som väcker.

Skönt för Krakel att få vara i stor hage tillsammans med sina kompisar.

Men usch, man blir så chockad när man inser hur jäkla nära döden man varit, och ser en skrynklig bil för sitt inre....men som sagt, tiden var inte den rätta för någon av oss.

marianne cargus

12 Jul 2017 23:55

Det är längre att köra över Sthlm men vägen är mycket bättre så tidsmässigt är det bättre. Jo det var meningen att jag skulle stannat längre, en vecka eller så, men det blev för oredigt i huvudet så jag åkte hem istället.
På kvällen såg jag ju fram emot att hälsa på er, men sen sov jag bara ca 2-3 timmmar och när jag vaknade grät jag mest så det kändes inte som en bra ide att komma i det skicket....jag blev besviken.

Nä han säger såna saker och det känns som en kniv i hjärtat, men det är nog ironiskt...kanske, jag förstår ironi men inte den sorten.


Svar: Förstår verkligen att du känner så! <3
Agneta

marianne cargus

12 Jul 2017 23:57

Just ja ..jo jag söker bostad i sthlm, men det måste nog vänta till jag blir pensionär...

Marianne

13 Jul 2017 22:09

Ser i min blogg att du svarat på en av mina kommentarer här, men jag kan varken se kommentaren eller ditt svar :(

Kommentera

Publiceras ej