Vi började med riktig långfrukost. Victor är ju kvar hemma och kom upp lite efter att vi hade börjat äta. Så det blev förmiddagskaffe direkt efter.
 
Sen bakade vi en plåt muffins för Karin och Stoffe kom. Då blev det påtår!
 
Sen åkte de vidare till sina kompisar som gifte sig igår. De skulle ha presentöppning.
 
Victor och jag gick en promenad med hundarna. De regnade, men det var bara skönt.
 
När vi kom tillbaka åkte jag till Grepstad gårdsbutik och handlade potatis och grönsaker. De har byggt ut och gjort så fint. 
 
Vi åt sill och potatis till lunch. Fast klockan var väl ca 16. Det var riktigt gott!
 
Sen tog jag med mig Mio och Allie på en ridtur. Regnet hade slutat. Det var så skönt ute. Vi mötte en tjej med hund. Hon pratade i telefon och hunden hängde i kopplet. Skönt att mina lyssnar och stannar när jag säger till!
 
 
 
 
Jag tränade tempoväxlingar och Tindra skötte sig bra! Ibland stannade hon utan att jag bad om det! För jag har tränat att stanna när jag andas ut och slappnar av! Hi hi!
 
 
I stallet igen så masserade jag hennes rygg. Hon var riktigt tydlig när jag kom åt hennes lilla problem. Höger sida länd. Själv har jag ont på vänster!
 
Hon fick en hötuss medans jag klappade katterna! Gud vad söta de är.
 
 
 
Sen ropade jag hem de andra hästarna från betet. När jag skulle gå ur hagen så var jag så klumpig, fastnade med ena foten i tråden och föll rakt bakåt. Jag höll kvar i handtaget (idiot!) så jag ramlade på rumpan och sen axel och bakhuvud. Ja, givetvis den onda axeln.
 
Fåren sprang lika fort som hästarna!
 
 
När jag kom in lagade vi mat igen. Victor gjorde små toast med rökt lax och jag dubbelpanerade abborre.
Det var så himla gott! Sen efter en stund blev det jordgubbar och kaffe.
 
Allie har fått massage också och nu tror jag att jag ska ta min nackmassagekudde. Dyr var den, men så effektiv.
 
 
 

2 kommentarer

marianne cargus

17 Jul 2017 08:15

Hur många timmar har du på ett dygn? Jag tycker du hinner med så mycket hela tiden, du måste ha fler timmar än jag iallafall.
Tror du Tindras besvär kommer sej av dina? Tänker att du kanske omedvetet sitter så du avlastar ditt onda och belastar henne ojämt?

Igår åt vi också lunch vid fyratiden...han låg framför TVn medan jag var ute och grejade, så när jag kom in och var hungrig ville han också ha något, jag sa att han borde ordnat lunchen och ropat in mej flera timmar tidigare...

Jag har något liknande till nacke-axlar eller var man vill ha den...skönt!

Vi använde mix till frityrsmeten sist, jag hade köpt billigt på utförsäljning, men annars glr vi själva, det finns ju olika recept.

marianne

18 Jul 2017 00:37

De där småkissarna, himmel så söta de är, tur jag inte bot i närheten för jag skulle hänga där hela dagarna.

Men du, det var ju inte länge sedan du ramlade över kärran?! Du får ta det lite lugnare så du inte blir halvinvalid igen och blir liggande.

Ja du såg ju kommentarerna på fb...Apropå bilden. Det var iallafall en rolig tid med projektet, det gav så mycket.

Prova dela en fänkål på längden, lite olja på och lägg på grillen...mums

Kommentera

Publiceras ej