Vaknade jag av imorse. Är det inte katten som sitter och jamar så är det fåren eller ibland hästarna. Då är det Freyja eller Birkir. De är hungrigast!
 
När jag hade fodrat och ätit frukost så städade jag toan och sen lite i köket. Drack kaffe med och sen gick vi ut.
 
Det var varmt och kvavt ute men jag flyttade ändå på hagen där Krakel med lamm går. Hon rymmer ju bara så hon får gå själv tyvärr.
 
 
 
 
Jag lyssnade färdigt på en ljudbok som var så sorglig så jag blev helt nedstämd! 
 
Sen åkte hundarna och jag och köpte hundmat och några blommor till, i Fågelsta. Några pelargoner till köket och en perenn till landet.
 
På eftermiddagen kom Bema och spolade avloppet. Gud så skönt! Det har varit stopp ett tag.
 
Sen gick hundarna och jag en sväng. Jag drack kaffe och åt jorgubbar.
 
Så kom jag på att jag glömt slå på fläktarna till höet! Ut och drog igång dem!
 
Katten Astrid har börjat lämna sina ungar själva nu. Idag har hon varit ute en hel del själv. Kaninen får väl vara barnvakt!!
 
När Tomas kom så åt vi pizza. Gjorde sånt kit. För jag skulle iväg på utbildning  i Mjölby. 
 
Vi började idag och sen är det lördag och söndag också.

1 kommentarer

marianne cargus

08 Jul 2017 09:07

Bökigt att flytta hage till krakel, jag ser inte riktigt men är det ett sånt rutnät med el?
Jag har två såsana du kan få om du vill?!

Sovplats var mest aktuell om jag skulle stannat och hälsat på, men jag körde hela sträckan...är ca 45-50 mil.
Leo fick stanna hemma med husse, han har semester nu. Jag ångrade det lite när jag hörde att en kompis som varit i tyskland, var där igårkväll....tyskland...ja du fattar?
Den killen är inte bra i mina ögon....inte andras heller :(

Modig....tack, men känner mej mest som en orolig själ som alltid vill ha annat än jag har.

Kul med kursen, även om den var på helt fel helg ;)
Kram

Kommentera

Publiceras ej