Lite mör idag. Igårkväll kom vi in kl 23 efter att ha hjälp Tomas med att "bära" in huset på logen. Ett nytt projekt alltså....
 
 
Som tur var så åt vi lite normal tid, kl 19 innan vi gick ut.
 
På fm hade jag roliga valpkursen. Karin och Emilia kom och var med lite. Och även My och Moa som fick ta hand om en sheltie åt en kund som har två hundar. Det gillade de! My sparar till en egen hund och står i kö på en sheltie.
 
På eftermiddagen var det så jäkla varmt! Typ 27-28 grader. Tomas röjde på logen för att få in huset och Karin och jag började städa och sortera i sadelgjorden.
 
 
 
 
 
 
Lite paus för bad också.Både för hundar och barn!
 
På kvällen longerade jag Tindra och "sparade" lite på min kropp!
 
 
 
Nu ska jag snart åka till en hund som ska omplaceras och det blir spännande! 

3 kommentarer

Marianne

23 Jul 2017 23:00

Det är så kul att se Emilia som är med och "hjälper till" med allt :)
Hur klarar du att fota när du longerar? Det har jag inte lärt mej.

Jag klarar inte alla korsord i den tidningen numer, jag har tappat så många ird och minnet sviker...

marianne

24 Jul 2017 10:46

Jag köpte ett par trådlösa hörlurar för några år sen, de är värdelösa, halkar av, men de jag fått nu är riktiga som de använde på byggen, medhörning och man kan ta emot samtal om man vill...och de sitter skönt, känns knappt alls.

Jag är bra på att stretcha men har inte gjort det på ett tag, ska försöka komma igång så får vi se vad som händer, jag har ju sprungit många mil på asfalt, det var ljumsken och knäna som gjorde att jag fick sluta, jag känner av de när jag rider också.

Jag har fått rapport från Martin och Mio, det har gått fint i natt, han har sovit lugnt och verkar vara väldigt trygg i sej själv :)

marianne

24 Jul 2017 23:06

Jag tyckte väl att linan syntes dåligt...haha
Så kunde jag göra med Brigade, men Ava har inte fattat det...vi har ju ingen ru dkorall heller.
Jo då...så är Janne också....mycket som jag föreslagit i renoveringen har han sagt nej till...sen blir det så ändå. Balkong skulle han absolut inte ha, men några år senare byggde han ju världens finaste balkong från sovrummet...
jag har heller aldrig hört om det ni grillade, det verkar som om djuren har fått fler styckningsdetaljer numer..haha

Kommentera

Publiceras ej