Vad veckovill man blir när man är ledig!
 
Efter frukosten dammsög jag av. Tror vi drunknar i hundhår snart. Det är värdelös att ha ett barn som kryper på golvet. Hon är som en dammvippa, den lilla!
 
Idag skulle Emilia komma som sagt, då får man sanera lite.
 
Först kom Karin, Stoffe och lilla E. Vi drack kaffe förstås. Sen kom Stoffes kusin Linda med sina flickor. Det är hennes hund jag hjälper till att omplacera.
 
 
 
Vi gick en promenad ihop. Sen åt vi korv och bröd inne. Skulle grillat, men det blåste och kom lite regnstänk.
 
Sen red Karin ut med Linda, som har haft egen häst som hon fick ta bort ganska nyligen.
 
Vi andra var inne och tog lite kaffe och underhöll barnen. 
 
Sen kom grannflickorna med en hel kasse (!) blomkål och spetskål! De ville förstås titta på kattungarna också.
 
När Karin och Linda kom tillbaka fick flickorna rida. Under tiden gjorde jag iordning Tindra för en tur.
 
De åkte hem och jag red ut med Mio som sällskap. Tindra gick bra! Det gör hon när man rider flera dagar i rad! Vila är inte hennes grej!
 
När jag kom tillbaka gullade jag med kattungarna en stund. Sötnosarna!
 
 
Det var dags att äta igen. Lagade spetskål i ugnen och falukorv och stekt potatis. jordgubbar till efterrätt!
 
Sen skjutsade Tomas Victor till tåget och jag satte mig vid datorn och svarade på mejl om kurserna.
 
Nu sitter vi framför tv:n och Tomas "tittar på " (sover) byggprogram. Jag skriver och tittar på tv med ett öga!
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

20 Jul 2017 00:35

Usch för hundhåren som ligger överallt, förstår att det är jobbigt med Emilia som kryper runt.
Spetskål i ugnen är ju supergott, ja färsk vitkål går ju lika bra....mums

Den där lilla kissen <3 Jag är helt kär, den ser ut som min Mizo som inte finns längre, han var så himla speciell och lämnade ett jättestort tomrum.

Leo har någon allergi, vi har provat olika foder, färskfoder också, men jag tycker det blir värre när han äter ben och sånt. Funderar på proteinet faktiskt, om jag fryser torrfodret, blir det inte kladdigt när det tinar?
Jag ser när det kommer i öronen, men det går så himla fort, nästan från en dag till nästa, jag tvättar hans öron med något jag fått även när hann inte har besvär, på veterinärens inrådan.

Kommentera

Publiceras ej