Imorse skyndade sig Tomas ut och fodrade hästarna medans jag gjorde det andra i stallet. Sen gick han in för han skulle lämna tillbaka en bil som han provkört. En hybridbil som går 5 mil på el.
 
Jag gick en sväng med hundarna, sen frukost och lite plock inne eftersom jag skulle få besök av en gammal jobbarkompis med dotter.
 
Jag gick ut till stallet och började mocka medans jag väntade på dem. Disa var inte där. Jag målade upp värsta senariot att hon låg i skogen och fick missfall! Men rätt som det var hörde jag någon häst tugga. Det låter ju en del. Men alla hästar stod och glodde på mig. Vem lät!?
 
Jo, inne i hötorken stod fröken Disa och åt för glatta livet! Tomas hade glömt att stänga så hon gick väl in och sen blåste det igen!
 
Barbro och Melly kom. Vi tittade på djuren och fikade. Det var så roligt att ses. Mina hundar tvångshånglade hela tiden. Besökarna var vääldigt håriga när de åkte hem.....
 
Idag har vi haft 2 duktiga grannpojkar här som målat. De kommer imorgon med. Idag målade de halva rundcorallen. Underbart, det har behövts i flera år!
 
 
 
Jag rensade ogräs och lyssnade på en hemsk men bra ljudbok om incest. Medan du lever av Elaine Eksvärd.
 
Tomas satte staket till en ny gång ner mot vallen. Jim fick vara med honom.
 
Efter kafferast så red jag ut med Allie och Mio. Tindra gick kanonbra! Jag var så nöjd så jag slutade tidigare än jag tänkt.
 
 
När vi kom tillbaka masserade jag både Tindra och Allie! Inne i boxen låg kaninen helt utsträckt längs väggen. Jag trodde han var död! Men när jag lyfte honom sprattlade han till . Herregud, han har 9 liv, eller fler!
 
 
 
Ł
 
 

1 kommentarer

marianne

21 Jul 2017 00:22

Men då var väl Disa nöjd iallafall :)
Fint att ha sommarjobbare som målar.

Jag orkar inte se grannen, ännu mindre prata med honom, men fortsätter det såhär kommer jag att bli galen....

Kommentera

Publiceras ej