Jösses vad trött jag är.
 
Sov ändå till 7.30 imorse. Så jag fattar inte varför jag är seg.
 
Det regnade på morgonen men det var varmt ute.Så vi var ute en bra stund i regnet. Tittade till fåren nere vid vallen med, förutom att fodra.
 
Efter frukost städade jag lite. Men när jag druckit kaffe hade det slutat regna, så då blev det inte mer städat! Jag gick ut istället. Tog en timmes promenad med hundarna.
 
Sen mockade jag och packade foder. lyssnade på ljudbok så då går det lekande lätt!
 
In och åt lunch medans hästarna fick beta gräs ett par timmar.
 
På eftermiddagen red jag ut. Men vad dåligt det gick! Hoppas det inte är något galet, utan bara ett tillfälle som inte gick bra!

Jag smörjde in öronen på henne som var alldeles bitna av insekter. Tvättade hennes skavsår, i karleden. men det var nästan helt läkt nu.masserade ryggen och svampade av henne så hon var så vit och fin, tills hon rullade sig......
 
Sen kom Tomas. Jag satte på kaffe i stallet, så vi tog en kopp innan vi jobbade lite. 
 
Jag tränade lite med Jimpan innan vi gick in. borstade också  alla pälsar, de fäller just nu, massor!
 
Vi lagade en god kalkonrätt med nudlar från matkassen. Som vanligt mängder med lök och vitlök! Fast jag tar alltid mindre.
 
Sen däckade jag i soffan....
 
Men nu är det dags att gå ut en sväng innan sängdags.
 
 

1 kommentarer

Marianne

10 Jun 2017 10:15

Men du är ju igång hela tiden och alltid uppe på nätterna ;) så det är inte så konstigt att du är trött.

Vad glad man blir när man putsat och fixat och de går direkt ut till lera och rullar sej....suck.
Ni hade nog bara en dålig dag, det måste man ju få ha ibland, men det känns ju alltid trist när man haft en petiod det gått bra.

Brukar du göra rätter från matkassen fler gånger? Alltså köpa hem ingridienser då du inte har matkasse-vecka?

Kommentera

Publiceras ej