Jag gillar ju det väder som varit ett tag. Svalt, med lite skurar.
 
Idag var det 17 grader redan klockan 7...
 
Det går snabbare att fodra nu när vi ger hö. Bara att ta några kakor och dela ut! Samma hos fåren! Där har vi lagt hö bredvid huset. Tidigare hade vi allt foder på logen och fick dra på en vagn. Och hästarna har ju haft nät med ensilage som jag burit ut i omgångar för de väger ju en del.
 
Så nu går det dubbelt så fort ute på morgonen!
 
Jag måste genast berätta att Astrid är gravid!! Det finns ju inga hankatter i närheten så jag hade ju bokat in en träff med en fin hane åt henne! Men hon har fixat det själv nu! Måste ha vandrat iväg någonstans eller om det har flyttat in någon ny! Men jag vet inte när det blir. Har aldrig haft kattungar förut. Men det kanske är halvvägs.
 
Jag hnn en del imorse innan Karin kom. Dammsög av, plockade och satte på tvätt. 
 
Sen kom de lagom till förmiddagskaffet.
 
 
Allie och Astrid
 
 
När vi hade fikat gick vi ut och promenerade med alla hundar. Vi släppte hästarna på bete och lasttränade Freyja. När Karin hämtade henne hos hingsten tog det ju 1,5 timme att få på henne...... Idag gick det jättebra. Nu får vi träna på fler gånger innan hon ska åka dit igen.
 
 
Sen gick vi in och åt lunch. Emilia var inte sugen på att sova nämligen. 
 
Men när vi hade ätit så somnade hon i vagnen så vi kunde rida.
 
Fy vad varmt det var. Pust och stånk och stön.......och hästen gick sådär....det känns som jag vill kolla upp henne. Men Lotta som vi brukar ha är sjukskriven så jag måste hitta någon annan.
 
När vi hade ridit så åkte jag till affären. Karin gav Emilia mellis och sen åkte hon hem.
 
Ikväll hade jag noseworkträning med 5 hundar. De var jätteduktiga! Det var så roligt så jag glömde fota!!
 
När de åkt hem fick alla mina tre leta efter gömmorna. De fixade allihop, såklart!
 
 
 
 
Tomas hade med sig Jim och Mio till fåren medans jag hade kursen. Då var ju Allie med mig. Så idag har jag inte dåligt samvete, de har fått jobba. Jim fick också ett kort pass rallylydnad. Imorgon ska han och jag på privatlektion till Terese. Det blir kul.
 
Sen börjar jag jobba 17 och ska jobba extra på fredag så jag slutar klockan 16.30. Sen jobbar jag lördag till söndag med. 
 
I helgen är ju vätternrundan, så stan kommer vara full  av folk och en massa jippon!
 
 
 

1 kommentarer

marianne cargus

15 Jun 2017 15:52

Men åhhh så gulligt med kattungar....

Nu är det så härligt ute att man inte vill gå in.

Värken...jag nonchalerar den nästan jämt, och får lida för det.

Kommentera

Publiceras ej