Jag blir så veckovill! Det blev konstigt när jag jobbade i helgen!
 
Igår jobbade jag, igen! Tills imorse.
 
Hann dra ett snabbt varv med dammsugaren innan Emilia och Karin kom. Sen blev det kaffe och en promenad innan Allie och jag skulle till Norsholm igen på laserbehandling.
 
Jag tyckte att hon svarade bra på den idag med. Hon har varit lite mer intresserad av gå ut och föja med och titta vad vi gjort. Får se om det verkar imorgon med. Jag fick recept på ytterligare en värktablett som jag ska hämta imorgon.
 
När vi kom hem så kom kusin Marie på fika. Vi satt och babblade i flera timmar. Och Emilia var busig och höll igång.
 
 
 
Vi tog en promenad innan de skulle åka hem. När vi kom tillbaka så kom Tomas hem från jobbet. Då upptäckte vi att tackan Krakel var på rymmen igen med sina två lamm! Förbannade får!! 
 
Vi fick bygga en hage bara till dem av grindar. Där får de stå tills vi ska flytta flocken igen. Lite pinsamt när fåren hålls i grannarnas trädgårdar!
 
 
 
 
Klockan blev mycket innan jag kunde rida. Men vad gör det! Det är ju ljust!
 
 

2 kommentarer

marianne

28 Jun 2017 11:37

Åhh :(
Det händer alltid något när man har djur, det är svårt att planera sin dag och ofta blir den mycket längre än man tänkt. Varför rymmer hon? Trivs hon inte med de andra? Så bra att Allie verkar svara på behandlingen, hoppas ho är som vanligt snart igen, även om hon förstås behöver ta det lugnare och få sin medicin.

Vi får inte gå ut ur affären utan kvitto så jag måste betala till kassan

marianne

28 Jun 2017 11:47

Oj, jag var inte klar...
jo vi kan få avstämning och utan kvitto blir det besvärligt då det ses som stöld, jag har oftast ingen väska med mej så jag kan inte spontanhandla, då jag vet att jag ska handla tar jag med kortet, men glömde det i går, huvudet var fullt av annat.

Det tar ju längre tid än sjukskrivningsperioden, att bli av med utmattningen, för mej går det upp och ner....just nu är det ner, under den senaste tiden har jag funderat på att be om sjukskrivning igen, men tänker att jag snart har semester...samtidigt är det ju inte rätt att jag ska använda semestern till att att komma på rätt köl igen. Men du vet hur det är?! Envis och dum.

Visst påverkar detta med janne mej mycket, det är så tråkigt att han inte kan se hur jag mår....han tycker att jag är gnällig som "inte orkar" som förr.
Men han gör inte många knop själv, och han är inte ens sjuk...vad jag vet.
Jag hoppas kunna komma och hälsa på hos er i sommar, om det passar?
kram

Kommentera

Publiceras ej