Ja jag sitter i fotbad nu och klockan är 23. Kom nyss in efter sista fodringen. Idag var Tomas behjälplig vid de flesta sysslor. Men han har vilat flera gånger så jag undrar hur han ska orka jobba imorgon....
 
På fm var jag och handlade. Men sen har jag varit ute mest hela dagen. Tindra blev longerad idag eftersom hon inte var på humör igår och jag tänkte att är hon lika tramsig idag så orkar jag inte med det. Har ont överallt efter att ha stått ute i regn och  snö igårkväll! Och dessutom hade jag inte så gott om tid.
 
 
 
 
Klockan 18 hade jag nämligen en liten grupp på hundkurs. Det var 3 stycken som stod i kö för kurs. Hade inte hjärta att bara strunta i dem...En av dem gick dessutom valpkurs i höstas men hann inte anmäla sig innan det var fullt.
 
När kursen var slut såg jag att min vän Ewa hade ringt. Så jag ringde upp och pratade medans jag plockade ihop. Hon har lika mycket omkring sig som mig, men vi ska försöka syns, om ett par veckor!
 
Jag kände mig trött och sliten och sa suckande till Ewa: Nu ska jag in och laga mat också...
 
Men när jag närmade mig huset kände jag doften av mat. Tomas hade börjat. Vi skulle göra lasange och köttfärssåsen stod redan och puttrade. Så skönt! Vi hann precis få in den till Sveriges mästerkock började.
 
Imorgon ska det bli soligt! Ser fram emot det!
 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne cargus

23 Mar 2017 16:18

Åh så skönt med fotbad, det gör jag bara då jag kan sitta ute.

Är det brunst på gång för Tindra? Funkade det med longering?

Alvedonet jag fick tar inte bort all värk, jag blir inte trött av de heller. Nu ska jag avstå att ta dem ett par dagar och sen prova med citodon, problemet då är ju att jag inte kan köra... jag blir sluddrig och trött så de kan jag ju ta om jag ska jobba eller hantera hästarna

Kommentera

Publiceras ej