Tisdag var det jobb. Sen direkt efter det åkte Tomas, Karin och jag på Blå stjärnans årsmöte och kom hem sent.
Onsdag jobbade jag till igår morse.
 
Igår när jag kom hem började jag plocka som vanligt. Sen kom Karin, fast jag inte trodde att hon skulle det! Men hon trodde att hovslagaren skulle komma. Det är nästa torsdag.
 
 
Vi red och grejade som vanligt. Sen hämtade jag Moa som skulle komma och rida. Själv skulle jag åka till Robert och vara barnvakt åt de tre grynen.
 
Moa red först Freyja, då var jag kvar hemma. Sen red hon Beris och då åkte jag iväg, men vi hade kontakt på chatten, så jag visste att det gick bra.
 
 
 
 
De tre små blev glada när jag kom! De var mycket hjälpsamma när vi skulle laga mat. De klättrade både högt och lågt. Dukade och till och med hjälpte till och vände blodpudding.
 
 
 
 
 
 
 
När vi åt blev det tusen frågor: Hur gör man bloddpudding? Hur tar man ut blodet från en gris? Hur dödar man (!) djur? Vilka djur äter man? Äter man rävar? Vad äter rävar? Och så vidare!
 
Sen spelade vi spel och läste sagor! De var så goa allihop!
 
Idag vaknade jag av det spöregnade. Vi har ju fönstret öppet. Det skvalade utanför.....
 
Vi gick ut och fodrade. Sen var hundarna skitiga och blöta. Fyyyy.......
 
Förmiddagen städade jag och tvättade. Men när jag nästan dammsugit färdigt så stannade dammsugaren. Det har hänt en gång förut att den blivit för varm!
 
Då åkte jag och handlade istället. I affären fick jag en bukett tulpaner. Jättefina! Men de hade så mycket och de var lite utslagna. Men några dagar kommer de vara fina! Jag köpte mycket frukt, så nu finns det även en korg äpplen i stallet!
 
 
 
 
 
Någon ridning blev det inte. Det regnade och regnade. Istället tränade vi nosework i stallet i någon timme.
 
Ikväll har vi ätit pizza och sovit i soffan. Men när vi var ute och fodrade så piggnade jag till!

1 kommentarer

marianne

06 Mar 2017 10:00

Vad duktig Moa är, hur gammal är hon?
Åh vilka söta barnbarn du fick sällskapa med under eftermiddagen, det är stora frågor det där om hur man får sin mat..hihi.
Men kör du slut på dammsugaren? Lite irriterande att behöva pausa mitt i?! Vad har du för sort? Vi har en hoover, jag hatar den eftersom den är så himla otymplig, men jädrar vilket sug....den fanns i huset när jag flyttade in och är väl använd.

Sover ni alltid med öppet fönster? Skönt!!! Jag får inte det, han har så mycket idéer ;)

Kommentera

Publiceras ej