Jösses vad trött jag är. fast mest i kroppen.
 
Tomas är dålig så jag har gjort det mesta själv. Ja han var dålig igår med. Men då var tjejerna här och hjälpte till.
 
Idag var det bara jag.
 
Det är ju ett antal gånger jag drar på mig overallen och går ut! 
 
Först imorse vid 7,30 då är det hästar som får sina hönöt, kaniner och katter får mat. Lite mockning i vindskyddet och eventuellt vatten. Sen till fåren och ger dem mat. Hundarna får flytta undan fåren med så det blir ett litet jobb.
 
Sen gick vi in och åt frukost. Idag blev det både  frukost och förmiddagskaffe vid teven eftersom det vara Wasaloppet och Tomas redan låg i soffan! Lagade lite hönät när vi ändå satt där.
 
När de första gått i mål så gick jag ut. Tänkte rida, men jösses vad det blåste! Orkan! Så jag gick med hundarna, fodrade hästarna  och packade några hönät innan vi gick in igen och åt lunch.
 
Jag lagade pannkakaor för jag hade glömt planera något! 
 
Sen gick jag ut igen. Fixade med fodertråg till fåren. Jag har köpt torra ärtor åt dem. Men det är lite trångt för dem vid foderordet så behövde något mer att äta ur.
 
Hästarna fick mat igen. Freyja fick komma in för att äta lite mer ensilage och  kraftfoder. Berserkur fick sin mat. Tindra fick komma in och bli borstad. Tomas kom ut och hämtade in en ny ensilagebal och sen tog han in Jim och Aliie. Mio fick följa med mig ut på ridtur.
 
Gud vad det blåste. Tindra blev jättepigg! Men bra gick det! Vi red ut ca en timme. 
 
 
 
 
 
Sen släppte jag ut hästarna igen och packade färdigt fodret. Gick en liten runda med hundarna.                                                                                                                                                  
När jag kom in var jag helt slut och dök ner i soffan! Tomas satte på kaffe. Sen var det dags för nästa mål mat ute hos hästarna .... och då fodrade jag fåren igen. De får mat morgon och kväll. En timme tog det.    
 
Sen lagade jag mat igen. Tomas kunde assistera lite grann.
 
Efter maten var klockan 21 och jag satte mig vid datorn där uppe för en timmes pappersarbete inför mina hundkurser. Då blev det lagom att gå ut igen och sätta upp hönäten och ge kaniner och katter mat! Lyckades med att sabba grinden till vindskyddet ....fick laga provisoriskt!
 
Nu är jag helt slut och kommer att somna ovaggad.....                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

1 kommentarer

marianne

06 Mar 2017 09:50

Ja fy sjutton, vissa dagar går det i ett...det känns som man aldrig blir klar, och det blir man ju inte heller, det är en rundgång med fodra mocka, äta själv och sen mer fodra...och så bökigt när det är vinter och man måste bylta på sej massa kläder.

Prova stigbyglarna, det är jätteskillnad, åtminstone för mej.
Du undrar hur det går att rida?!
Jag har ju konstant ont i foten, oavsett vad jag sysslar med, Alvedon tar inte bort värken så jag måste få något starkare. När jag rider har jag djävulskt ont men eftersom jag inte tror det kommer att bli bättre tänker jag lära mej hantera detta också. ...precis som min andra värk. Ger det fram till sommaren men blir det inte lättare får jag nog ge upp ridningen....och sälja Ava :(
Det tar mycket energi att ha så ont, dom du vet, och jag tror det är därför jag är så dödligt trött hela tiden

Kommentera

Publiceras ej