Upp klockan 6 imorse för att hinna ut innan jobbet. Tomas följde med ut och hjälpte till lite grann. Men pigg är han inte....
 
När jag hade åkt så ringde Tomas till veterinären som kom ut och tittade på Disa. Hon ska få sprutor i några dagar med sammandragande medel, ifall något är kvar i henne. Veterinären obducerade fölet och såg då att det fanns 2 fosterhinnor. Det var alltså ett foster till. Men den var mindre, det syntes på hinnorna.Jag hittade bara det stora fölet. Kanske något djur hunnit ta det andra. Vi har letat med det finns nog inget kvar nu.
 
Det togs prover på både moderkakan och några organ som skickades in för att utesluta någon sjukdom. Men troligtvis var det tvillingen som´ställde till det. Hästar ska ju inte ha fler än en. Även om det händer då och då.
 
När jag slutade jobbet så var jag på mammografi. Aj som tusan! Men bra att det finns. Sen handlade jag lite grann på hemvägen. När jag kom hem fikade Tomas och jag innan jag och hundarna gick ut.
 
Idag är Emilia sjuk. 40 graders feber! Så Karin har varit hemma och på vårdcentralen. My var snäll och red Birkir ett pass så han fick röra på sig. Själv red jag Tindra. Det blev inte så länge för klockan var mycket.
 
Rätt som det var när vi packade foder sa My: Allie står och äter såna där ströpellets som du har till kaninerna!
 
Jäkla hund!!! Tomas hade strött ut det där cellulosaströt på blod i stallgången. Givetvis måste fröken "åter allt jag kommer över" ta det trots att de nyss ätit mat! Jag ringde grannen och frågade,  men vi kom överrens om att inte ge kvällsmat. Bara vatten och lite olja.
 
Idag blev det inte mockat. Det får bli desto mer imorgon. Då ska jag börja på en ny ljudbok så går det som en dans! Just nu lyssnar jag  på Christer Lindarws memoarer, This is it, heter den. Men den är snart färdiglyssnad.
 
Oj nu är det midnatt!
 
 
 

2 kommentarer

Mamma

21 Mar 2017 00:07

Midnatt här också,god natt.

Marianne

22 Mar 2017 21:50

Fy fasen vad mammografi gör ont...men som sagt, bra att vi får chansen att göra det.
Men lilla Emilia då, hoppas det inte blir långdraget för henne, att hon snart är piggelin igen.

Jag orkar inte heller mocka varje dag, men det blir förstås tyngre den dagen jag orkar...

Kommentera

Publiceras ej