Jag har ju jobbat helg. Långhelg. Dvs 2 dygn. Drygt 50 timmar.
 
Imorse åkte jag direkt till mamma och pappa för att klippa håret på pappa. Karin kom också dit för att prova dopklänningen på Emilia som vi alla barn och barnbarn har haft. Min mormor har sytt den. Emilia är äldre än någon annan har varit och hon är lite rund! Så underklänningen kunde hon inte ha! Hon får ha en body under den yttre istället.
 
 
 
Mamma bjöd på hembakade semlor till kaffet. Lite mindre modell, alldeles lagom stora. Den första jag äter i år faktiskt.
 
Jag åkte hem vid lunch och utfodrade både hästar och hundar. Karin kom strax efter. Vi gick en sväng innan vi gjorde iordning varsin häst! Då tyckte tydligen Emilia att hon sovit färdigt! Karin fick gå flera små svängar med vagnen.
 
Jag red både Birkir och Tindra. De är så olika! Birkir är så snäll, lugn och stressar inte upp sig. Samtidigt som han  är lyhörd och vill göra sitt bästa. Men han är svår på ett sätt. Han gillar inte bettet! Sen har han mycket rörelse i ryggen, känns alltså lite skumpigare i tölten. Tindra är mycket mjukare, sen är jag ju mer van vid henne. 
 
Karin och jag åt lunch i växthuset. Det är nästan nu det är skönast där! I sommar blir det för varmt!
 
 
 
 
 
Jag har glömt att skriva att ett lamm till har fastnat med tänderna i pälsen! Helt sjukt. Det var ett tacklamm som såg ut som hon var inspänd! Hon hade alltså fastnat i pälsen fram, på bringan! Jag lyckades få loss henne själv, hon är så liten. Aldrig hört av det har hänt förut! Nu 2 gånger bara i år!
 
Idag fick jag Tindras nya pannband. Det har en liten pojke gjort. Han är nio år och sparar till ridläger. Han har en facebooksida som heter Tims knytverkstad. Kolla där. han gör jättefina saker. Inte bara pannband!
 
  
 
 
 
Ikväll kom matkassen. Jag började med maten och Tomas skulle byta en spindelled på min bil när han kom hem från jobbet. Han hade just skruvat loss när han såg att det var fel!! Skit också! Det blev ilfart in till Linköping och byta innan de stängde. Eftersom jag måste ombesikta bilen innan onsdag och imorgonkväll jobbar jag igen!
 
Han har ju legat sjuk så det har inte blivit av innan. Han är förresten inte bra ännu. Det är en seg influensa.
 
Maten tog över en och en halvtimme att laga!! Tur att den var god!
 
 Laxbiffar. Det var mycket som skulle mixas och rivas och hackas!
 

2 kommentarer

marianne

14 Mar 2017 07:57

Planerar du maten när du får kassen? Var biffarna panerade i sesamfrön?
Kul och nyttigt att rida två så olika hästar, mindre kul att Emilia inte ville sova när hästarna var klara för ridningen, men hon blir ju äldre och kortar sovtiden...tänk min äldsta, Jovan, han sov knappt middag alls, kanske en kvart- tjugo minuter om jag kunde lura honom. Jag jobbade ju på krogen halva nätterna och behövde den där middagsluren själv.
Så söt Emilia ska bli i ridbyxor...hihi
vi har också en dopklänning som vi syskon och alla våra barn haft, mor broderade alla namnen, sen har respektive mamma broderat då mor inte klarade det längre. Jovan var så rund så mor fick sy ut den i ärmarna..haha...han såg ut som en michelingubbe.

Jag får komma och hälsa på så får du ridsällskap ut på nya ridvägar ;) det blir ju inte att ni kommer hit.

Oftast vaknar jag mellan 6 och 7 även då jag är ledig, men det händer att jag somnar om, som i helgen.

marianne cargus

14 Mar 2017 08:43

Jag ska faktiskt kolla hur månen stod då Maria gnällde sist på att Ava var besvärlig att ta in...hon skriver nästan allt i sin stallbok så jag får bläddra lite i den, jag vet ju vilka helger hon har och månen står väl i almenackan?!

Kommentera

Publiceras ej