Imorse kom Kalle, hovslagaren. Den första hästen togs in. Sen skyndade jag mig och dammsög av snabbt för det såg för jäkligt ut på golvet! Annars är jag rätt bra på att plocka undan och iordning. Men golven.....
 
Karin och Emilia kom. De hade köpt med sig fika med. Så när 2 hästar var klara så gick vi in och fikade. Ägg, mackor och gott pålägg. Man måste se till att hovis får i sig lite!
 
Sen gick vi ut igen. Karin och jag gick promenad och Kalle fortsatte med hästarna. Tomas däckade i soffan igen. Det verkar vara en seg influensa.....Han sover och sover.
 
 Mio och Emilia. Allie tittar på
 
 
 
 
Karin red ut på Birkir och tog med sig Mio. Jag passade på att träna ett kort pass med Jim i rallylydnad. Vi ska på kurs på lördag så jag ville träna lite inför den. Någon ridning blev det inte för mig idag. Jag har så ont i ryggen. Det började för ett par veckor sedan, men blev mycket värre denna vecka när jag har gjort mer ute då Tomas är sjuk.    
Till råga på allt sträckte jag mig imorse, vred mig snett när jag skulle plocka upp något och det bara small till i ryggen. Skit! Har suttit med värmekudden, det hjälper lite.
 
Till lunch åt vi rotmos och fläsklägg. Gott! Sen åkte Karin hem och jag gick ut och fodrade innan T och jag tog kaffe. Hundarna fick vara inne. De var ju inte torra efter att ha duchat. Det är ju milt ute igen. Det var 7 grader förut!
 
 
 Emilia har börjat äta riktig mat. Idag kalops!
 
 
 
 
Nästa gång jag gick ut, vid 6 , fick de hänga med och hjälpa till med fåren. Tomas följde också med, men blev helt slut! Marie och My var här och vi hjälptes åt att packa många hösäckar!
 
Imorgon ska jag jobba så nu ska jag ut och ge sista målet till hästarna och rasta vovvarna.