Från soligt och fint väder på dagen till snöstorm på kvällen!  Fy!
 
På fm städade jag av lite och klippte håret på Tomas. Efter fikat gick jag ut och jobbade några timmar. Det blåste men var riktigt skönt ändå. Solen sken ju.
 
Efter lunchen åkte jag och hämtade My. Sen red hon och jag. Idag var Tindra på det där tråkiga humöret igen. Ville bara springa och var olydig. Det är så jobbigt när man rider med någon annan. Har fortfarande ont i axlarna efter den turen....
 
Till råga på det så började det först regna på hundkursen, sen snöa!! De hann bara sätta sig på varsin stol så kom regnet. En halvtimme försökte vi få till lite träning, men ingen hund eller människa tyckte att det var kul!
 
Så vi tryckte in oss i det lilla rummet uppe på logen och drack kaffe, hade teori och de fick träna passivitet.
 
Min jacka blev blöt rakt igenom så jag satt med bara tröja i dörrhålet och det drog på ryggen så nu värker det inte bara i axlarna.....Jag ska ta massagekudden en stund..
 
Mio var iallafall väldigt duktig kurshund!
 

2 kommentarer

Mamma.

22 Mar 2017 00:33

Oj fick ni så mycket snö,här kom bara regn.

Marianne

22 Mar 2017 22:11

Vi hade ruggigt i natt och fram till eftermiddagen då solen kom fram en stnd...
Alla hästarna på lektionen i kväll var sura och tjafsade till att börja med, undar om det är vårtrötthet ellet om de påverkades av skitvädret?! Soligt och fint flera dagar och sen snö och kladd...
Eller brukar Tindra vara sån då ni har sällskap?

Jag brukar också kolla tänder i samband med vaccinationen, tycker det är en bra rutin.
Ava hostar då jag varit i ridhuset och en gång ute, jag är orolig men det jan ju vara något annat, men det var ju de första tecknen på zinkbristen...det visste jag ju inte då, men jag oroade mej länge över att hon låg mycket och över hostan innan nästa grej med näsblodet...så därför har jag beslutat att ta nytt prov.

Kommentera

Publiceras ej