Igår hade tjejerna studiedag och följde med Karin hit.Solen strålade och vi red alla hästar! 
 
Sen åkte jag till jobbet, jag började klockan 17. Det blev oväder på kvällen, så vi lagade bara mat och såg på tv. Annars går vi alltid ut på promenad.  
 
Imorse åkte jag och besiktade om bilen. Nu är den hel igen! Sen direkt till tjejen jag hjälper att träna hund. Hon som fick stipendium. Idag var vi ute och tränade och det var kul. 
 
Stannade till och handlade lite innan jag skyndade hem till de väntande hundarna. Fikade och åt upp ostkakan från helgen. Gott! Jag var både hungrig och kaffesugen. 
 
Sen fick äntligen hundarna gå ut! Solen sken men det har blåst en del. Tog en promenad och sen fick hästarna mat. Packade hälften av hönäten och mockade ett par kärror i hagen. Nu har det torkat upp lite och jag hade en ljudbok, så det gick kanonbra!
 
Jag har bytt ljudboksapp till Bookbeat. Fick en månad gratis. Har laddat hem fem böcker som jag har sneglat på ett tag! Jag har inte kunnat lyssna på ett tag för min förra telefon funkade inte att lyssna i efter att jag hade tappat den. Men nu har jag en ny telefon.
 
När jag skulle gå in och laga lite lunch, klockan 14.30 så kom Tomas hem. Jag undrade vad som hänt. Han hade frossa och var helt slut. Dök ner i soffan och bad om en termometer. 40 graders feber! Och tryck över bröstet. Jag ringde till VC och vi fick komma direkt.
 
Han har lunginflammation och fick penicillin. Hoppas det vänder för annars skulle han bli inlagd.
 
 
När vi kom hem så gick jag ut igen. Red ett kort pass på Tindra som idag var på sitt bästa humör! Lyssnade till alla hjälper! Sen tog det ca 3 timmar att packa färdigt och fodra och mocka, igen....
 
Matkasse-middagen blev inget av idag. Jag slängde ihop lite fäsk spenatpasta med ostsås bara. Ville ju se Mästerkocken. Men det var mat som håller sig i kassen, som tur var!
 
Nu ska jag gå ut och fodra nattmat och kom på att jag glömt ge Berserkur sin mat. Alltid är det något!
 
 

1 kommentarer

marianne

16 Mar 2017 10:21

Men fy, lunginflammation..det är inte att leka med, jag hoppas han kan hålla sej lugn nu tills han är frisk så han slipper komplikationer och bli inlagd. Så jobbigt för er båda...blir ju mer jobb för dej ensam där ute.

Så mysigt det låter att alla tjejerna var med så alla hästar fick jobba :)

Matkassen, maten ska väl hålla veckan ut eller är det bara för de tre dagar du har middag för?
Fiffigt att få reda på i förväg vilka rätter som kommer, jag är lite sugen på att prova nu när Janne inte är hemma i veckorna, men samtidigt äter jag väldigt lätt de dagarna, mest omeletter
r, smothies, egna juicer och sånt, eler iallafall ingen fet eller tung mat.
Min mage har krånglat en del sen nyår så nöjer mej med "riktig" mat på helger. Tyvärr syns det inte på vågen...haha

Spenatpasta, menar du grön pasta då?

Du sa förut att det där anaplasmaprovet inte visade något då han inte har några symptom men jag har det i åtanke, att be om ett sånt då han blir sämre igen...om han blir det, nu haltade han iallafall inte igår.

Apropå Leo. ...vad sjutton ska jag göra, han är överviktig, jag mäter upp hans dagsranson varje morgon, men "någon" struntar totalt i det...som i helgen då Leo som vanligt tiggde vid bordet, jag sa utryckligen ifrån att han inte skulle ha något, men minuten efter stack han till honom lik förb...:( och de är hos "faffa" varje dag under helgen där de ger massa "skit" och han kräks ibland i början på veckan....
Säger jag något blir det oftast bråk eller "jag har inte gett något"...jag har minskat hans dagsranson, men när den är slut tar "någon" helt enkelt bara mer ur tunnan om Leo ber om mer. De dagar vi är ensamma hemma kan jag förstås ge ännu mindre, men det känns fel...han har blivit finare i kroppen under hösten, men behöver gå ner mer och jag orkar ju inte ta de där långa promenaderna då han inte verkar ha ont.

Mina hundar har aldrig lärt sej tigga vid matbordet innan, men Leo har lärt sej att det lönar sej....han ger sej inte förrän han fått alla tallrikar och kastruller.
Jag blir så ledsen, både för Leos skull och gör att jag inte kan få de att lyssna på mej....

Kommentera

Publiceras ej