Vaknade med ont i halsen. Tråkigt, eftersom jag skulle på massage. Det vet jag att det inte är bra att få när man är sjuk. Ringde Marie på Hälsomenyn i Borensberg, min duktiga massör. Men hon sa att vi kör zonterapi, det funkar bra!
 
Det gjorde det. Fick världens kick som vanligt när jag varit där.
 
När jag kom hem var det nästan lunch så det blev kaffe med pannkakor. Ja jag vet jag äter ofta pannkakor! Det är så gott. Oftast med keso och bär. Men idag blev det gräddfil och lingon.
 
Sen tog jag med hundarna ut. Fodrade först och sen gick jag en runda. Satte igång att mocka hagen sen. Det har ju snöat så vi ligger lite efter med det. Jag tog iallafall 2 kärror. 
 
 
 
Efter en stunds utejobb åkte jag till affären och handlade och hämtade paket. Häromdagen var jag på ica i charlottenborg och skulle hämta det, men det visade sig att Fornåsa har öppnat paketmottagning! Jag hade slarvläst på aviseringen! Pinsamt!
 
När jag kom hem tog jag med hundarna ut igen. Fodrade, gick promenad och gav fåren lite kraft. Jäklar vad de skriker nu så fort dom ser att man kommer. Typiskt när man börjar fodra med godsaker!
 
 
 
 
Jim fick gå in till Tomas igen, som fortfarande är sjuk och mest ligger i soffan. Allie och Mio fick hänga med mig ut och rida. Min lilla duktiga häst! Töltade bara idag på uteritten. Till Ängsnäs och tillbaka. Idag gick hon lika lugnt på hemvägen. Jag bara satt och log! Vi såg 6 rådjur. Mio skvallrade på dem, duktiga vovven!
 
 
 
 
När jag kom tillbaka så red My i paddocken så jag red en sväng till där inne. Tränade på töltfattningar och saktade sen ner direkt utan att ta så mycket i tygeln. Hon fattade nästan direkt vad jag menade! Ibland stannade hon innan jag bad om det, så typiskt henne!
 
My och Marie hjälpte mig att fodra fåren och hästarna innan de åkte hem. Jag kom in klockan 19. 
 
Stekte abborre till kvällen. Sååå gott! Såg fram emot Sveriges mästerkock, men jag somnade mitt i, så jag missade en hel del!
 
Nu är klockan 22.30 och då är det dags att gå ut och hänga upp hönät och kolla att de andra djuren har mat.
 
 

2 kommentarer

marianne

09 Mar 2017 10:05

Men ska du bli dålig igen? Zonterapi gick jag på för några år sen, men det gjorde så j-a ont så jag slutade efter ett antal gånger. Nu skulle hon inte få peta på mina fötter....ja jag har ont i båda nu:(
Det finns ett ställe i närheten, där de ger fibromassage, jag ska försöka komma iväg dit.

Haha..får kan verkligen överrösta allt och alla, får de grönsaker ibland bara? Minns mina lamm, jag kunde inte visa mej ute innan de började låta.

Vilken fin bild på hästarna, gillar ljuset i den, är den tagen på sen eftermiddag?

Jag äter inga pannkakor, förutom "dina" bananpankakor som jag oftast ha creme fraiche och hjortron på....Mums!

Jag var pedant när jag kom hit, men det fick jag släppa, och mår så dåligt över röran och skitiga golv, Janne är ju inte direkt den som har samma åsikt om ett välstädat och välordnat hem.
Lektionen gjorde mej både lycklig och olycklig, det var underbart att sitta upp och känna Avas energi och välvilja till träningen, men jag inser ju att detta inte kommer att gå...ju mer jag trotsar smärtan, desto mer sprider den sej i hela kroppen.....
Men jag ger det till sommaren.
Hör du någon som vill köpa eller ha på foder, ett keligt men envist sto med massa egna (roliga) idéer så kan du ju tipsa om Ava...

marianne

10 Mar 2017 08:48

Det gick inte att kommentera nya inlägget så jag gör det här istället!
Jag fattar inte hur du orkar med allt ovh så långa dagar...mär du går ut och nattfodrar är jag halvdöd och oftast nerbäddad....åtminstone på vardagar.
Jag såg filmen på Emilia och Mio på fb igår. ...så himla söta, Mio ser så förstående och omhändertagande ut <3

Men ajaj då, att ha ryggont är det sämsta när man ska sköta djuren....mocka, bära hö och vatten, och Tomas som ligger däckad, stackare ni båda två.

Den som har Zonterapi här i byn använder inte pinnar, något sånt har jag aldrig hört om?! Hon har varma mjuka händer, men jag har så ont överallt att jag grät när hon började, hon sa att hon aldrig varit med om någon som gjort det förr...och det var långt före min skadade fot. Jag har faktiskt funderat på om jag ska prova igen, kanske hennes händer hör mågon slags nytta? Men samtidigt är jag rädd för beröringen.

Jag glömde svara på detta med jobbet,
jo jag har gått på ridskolan i många år och jag är inte den enda som tänker att det är medvetet de "sabbar" med att lägga jobbtimmar då.
Precis som vi är flera som undrar varför de ger mej långa pass på "golvet" samma tid som ungdomarna som helst är på golvet sitter i kassan.....är det de eller mej de vill komma åt? På golvet är det mycket spring och ganska tungt, inte det ultimata för en gammal värkbruten tant, jag är äldst på plats nu, så du förstår.
Du vet ju hur det varit med scheman hit och dit, vilket strul det är med timmar.....de "äldsta" säger upp sej då de anställer nya istället för att dela ut timmarna till de som varit länge. Medan jag varit sjukskriven har det kommit fyra (!) nya samtidigt som det inte finns timmar till de som redan är på platsen. Visst, jag kan förstå att det behövs folk för att täcka, men inte att det ska vara på bekostnad av bra personal som varit där flera år.
Jag har varit i kontakt med facket och vet vilka rättigheter vi har, de har sagt flera gånger att de ska komma ut för samtal, men jag avvaktar.

Det blev en väldigt lång kommentar ;)
Jag vet att några arbetskamrater läser min blogg så du behöver helst inte besvara detta där....gör det här hos dej isf ;)

Kommentera

Publiceras ej