Det har varit kul i helgen på utbildningen. Men man blir trött av att sitta så mycket!
 
 
 
 
Igårkväll åkte vi direkt till Robert och firade att han fyllt år. Kom hem sent och somnade i soffan efter att ha gjort klart ute. 
 
Tackan som fick värkar förra helgen har vi hållt igång med energibalans. Hon har väl mått dåligt och inte ätit. Det är inte bra för får som iddislar. De blir lätt dåliga men hon har nog pillat i sig lite iallafall för hon har hängt med. I fredags gjorde vi ju ett tappert försök att få ut lammet. Men hon var alldeles för trång. 
 
Men igår stack en liten svans ut! Det låg alltså med rumpan först. Tomas lyckades lirka ut benen och dra ut det. Det var inte så fräscht. Hade nog varit dött ett tag. Nu får tackan penicillin och verkar repa sig snabbt. Hon har slutat se eländig och kutryggig ut!
 
Det är synd att hon inget lamm fick för hon älskar lammen i hagen. Alla andra tackor stångar bort de andras lamm så fort de råkar komma för nära. Det gör inte hon. 
 
 
Hon är till vänster! 
 
 
När jag kom hem ikväll efter utbildningen dammsög jag och torkade golv. Extremt välbehövligt!
 
 
Imorgon är det jobb kl 8 så nu är det godnatt!
 

2 kommentarer

marianne cargus

15 May 2017 04:15

Receptet får du när jag kommer hem...om jag minns hur jag gjorde ;)

Ja, vi får försöka höras på söndag....annars, så får ni ha en fin semester..

Marianne

23 May 2017 21:20

Men nä vad sorgligt, hade den kvävts eftersom tackan var för trång?
Min hund höll på för länge med att få ut valparna så två dog under tiden och två kom med hjälp av veterinären...usch det var så sorgligt att se mär hon försökte få den döda valpen att dia, innan pappa tog den ifrån henne.

Kommentera

Publiceras ej