Igårkväll somnade jag så fort jag satte mig. Hade en jobbig natt igår. Ont och vaknade hela tiden. Men inatt sov jag!
 
Igår hade jag p-möte på fm. Sen lämnade jag in bågarna hos optikern, kan inte bestämma mig!
Sen vidare till granngården och handlade till fåren.
 
Hela eftermiddagen bara försvann. Funderade på vad jag gjort. Jo matade djuren i flera omgångar, planterade några kryddväxter och klippte ner en buske och lade på lite jord.
 
 
 
 
Hos fåren tar det mycket tid. Det är en tacka med lamm i en box, två tackor i en annan box, tre tackor i en egengjord box i stallet och sen resten ute på två ställen: 11 tackor och 6 baggar. Allihop är kräsna som får är, så jag får ta bort ratat ensilage flera gånger om dagen och ge det till hästarna och fylla på nytt! De äter inte det grova, men det gör gärna hästarna! Så de följer med till fårhuset på sin sida i hagen och står där och väntar på att jag ska kasta ut! Och tydligen svälter hellre får än äter det grova.Puckon! De är ju magra fast vi har haft fri tillgång. Fast nu har de ätit upp sig lite när de får kraftfoder också, samt en matte som byter foder till nytt.......
 
 
 
 
 
Klockan 17 tog jag en kopp kaffe och sen mockade jag medans jag väntade på Tomas. När han kom så gick vi en timmes promenad i skogen. Det var snårigt och lite svårt på vissa ställen. Jag hade så ont i kroppen, framförallt i min vänstra ljumske. Lite orolig att den höften ska ge upp med. Men faktiskt blev det bättre när jag tog på mig bra skor och traskade i skogen! 
 
På ett ställe kom ett rådjur farande och sprang mellan hundarna och oss! Allie glodde förnärmat på den! Mio blev lite upphetsad och Jim blev hysterisk. Ha ha!! Som tur är går han alltid i koppel.
 
När vi kom tillbaka så var det stalljobb kvar i dryga timmen. Mat blev det som vanligt vid 21. Blodpudding och bacon med mycket vitkål och morötter. Snabbt och gott.
 
Snart kommer mina barnbarn och ska vara här idag. Karin kommer med så vi ska väl fixa det!

1 kommentarer

marianne

04 May 2017 10:28

Men vad har hänt i kroppen? Hur är det med armen? Är det den värken som sprider sej eftersom du inte kan vila bort den?

Så himla sött lamm, men vet vilket jobb det var med två stycken och förstår att alla dina tar mycket tid.
Ava är nog en fårkorsning då...hon är lika kräsen med mat...men hon får välja strån själv ur balen när hon är ute, och det är hon dygnet om nu. Det hjon ratar ligger i leran utanför häcken....suck

Det finns mycket fina ridvägar i skogarna, men tyvärr har de lagt stenkross på många av våra vägar.

Kommentera

Publiceras ej