I fredags var jag på massage på förmiddagen. Det var helt underbart! Marie fick loss på det mesta i nacke och axlar. Hon är otroligt duktig. Jag är så glad att jag hittat henne. Jag går dit nästan varje månad. Bokar från gång till gång. Hon ger mig inte bara massage utan bra övningar och  goda råd om annat! 
 
På eftermiddagen gick jag till VC. Kändes fånigt för jag hade inget ont alls. Sen fick jag en ung At läkare som var nervös och bara sa  samma ord om och om igen! Ja det var ju onödiga pengar......Men det är ju registrerat iallafall och jag fick ringa igen om jag ville ha en sjukgymnast tid. Försäkringsbolaget har jag också kontaktat.
 
På kvällen gjorde vi pizza och då blev det knas med elen. Det blinkade hej vilt och vissa saker gick på en fas. Till slut hittade Tomas att det var el bilen som gjorde att det blev överbelastat när vi hade mycket igång här inne också!
 
Igår gick dagen med de vanliga sysslorna. Tomas satt på pass på morgonen men såg bara en ekorre! Hi hi!
 
På eftermiddagen mockade han nästan ut hela fårhuset. Fast först fick han laga traktorn, som tappade ett framhjul! Alltid är det något!
 
På kvällen åt vi lamm med hasselbackspotatis. Så underbart gott kött! Drack gott rött vin till också.
 
Idag har vi fortsatt med utejobb och lite hundträning med fåren och lite nosework också. Katterna har varit med och busat!
 
Jag har lyssnat på en bra ljudbok på promenad och med stalljobbet. Tjockdrottningen av Moa Herngren. Jättebra faktiskt.
 
Idag har jag hunnit en del inne med. Det var länge sedan jag kände att jag är ifatt!  Skön känsla.
 
Imorgon är det jobb tidigt igen. Så nu är det godnatt!
 
 
 
 Så här glad var jag på Island för några år sedan. I sommar åker vi dit igen.
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

27 Nov 2017 11:03

Ska till Island igen??? Åhhh mysigt.

Men vilken otur med läkaren....Visserligen behöver de ju få erfarenhet för att bli bra läkare, men ändå, du hade kanske behövt komma till någon som redan hade erfarenhet. Bra ändå att du var där och att du pratat med försäkringsbolaget.

Sv:
Ja du har haft mycket tråkigheter en lång tid nu, och du har mycket jobb runt omkring dej. Vi får snart bestämma ett par dagar du kan åka ifrån...hit alltså ;)
Men hur blir det NU med Freya? Hon måste ju äta, men vad? Fy så oroligt och besvärligt också. Massa bekymmer med djuren hela tiden ju :(

Kommentera

Publiceras ej