I fredags var jag ledig på fm för Karin jobbade också. Så jag började klockan 13. Jag skulle just gå in efter stalljobbet på fm och göra mig iordning när ett rådjur passerade huset!!
 
Jim som aldrig gått från gården försvann som en avlöning......Gud vad rädd jag blev. Han är ju inte tränad för att springa. Och han har ju varit sjuk nyligen. 45 minuter var han borta. Han kom tillbaka dyngsur och tassarna var jättevarma. Jag skällde INTE på honom. Han kan inte rå för att han fick springa i skogen hej vilt hos sin första ägare. Jakten är triggad och omöjlig att få bort. Han går ju alltid kopplad i skogen, rådjuren brukar inte gå på vägen! Men det blåste så jag tror inte vi hördes på gården.
 
Jobb till lördag. Hem och jobba en stund. Sen åkte vi till Karin på Tupperware party! Både Tomas och jag.
 
När vi åkte hem så handlade vi i Borensberg. Sen kom Fam till Tindra och gav henne behandling.
 
Vi lagade mat och tittade på Så mycket bättre, fast på play. För klockan var 21!
 
Söndag jobb igen. På jobbet hade vi bjudit föräldrarna, så Jag och M lagade stekt abborre och gjorde äpplepaj. Det blev en trevlig eftermiddag!
 
Idag kom jag hem på fm och det var kallt som tusan ute. Råkallt! Var inne och fixade lite med tvätt och gjorde musli innan vi gick ut. Både overallen och icebugsen åkte fram idag. 
 
 
 
 
 
 
 
Sen gick dagen med alla vanliga utejobb. Tindra hade ett stort sår på benet. Givetvis samma som hon har ont i!  Tror att någon bitit bort en skinnflik, för det var stort och ganska ytligt. Det är ingen bra harmoni i hagen/flocken.
 
 
 
 
Idag fick vi grus också. En jättestor lastbil mullrade in och gjorde hundarna glada! Det var ju en människa med! Då är inte Allie ljudkänslig, minsann.
 
Fick Linas matkasse och ikväll lagade vi lax. Tittade på Vår tid är nu. Va bra det är!!
 
Imorgon jobbar jag igen. Börjar klockan 8! 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

21 Nov 2017 10:13

Men Tindra då :( ändå bra att det inte är flugor i det..hehe
Vad händer i flocken? Konstigt, allt är väl som vanligt för övrigt? Inga nya hästar och ingen som flyttat...

Jaktinstinkter är väl så gott som omöjliga att rå på? Ibland sprang Leo iväg och kom hem så andfådd att jag trodde hans hjärta skulle hoppa ur kroppen på honom....de känner ju inte av sin begränsade kondition.

Jag har ju bara en tvåa och bor ensam, så inte mycket att städa... men blev lite impad av mej själv att det var klart så tidigt på morgonen. ..
Vi tycker det är kul med lite bus från hästarna...lite alltså ;)

Kommentera

Publiceras ej