Jag blev kvar en timme på jobbet och pratade. Vi har ju tyvärr ingen tid för rapportering, så det blir ofta "övertid" för vi måste ju prata med varandra. Vi har ju bara ensamarbete.
 
När jag kom hem skickade Karin sms att hon var på väg hit. Jag var sugen på att prova ett recept från Linas matkasse på kokospannkakor.
 
Emilia, som har namnsdag idag, kom instormande. Hon hjälpte mig att vispa smet och sen var det dags  att steka!
 
Det luktade så gott! Det var kokosmjölk i dem!
 
 
 
 
 
 
 
När vi hade fikat så började det regna! Tusan! Kallt var det ju med! Men Emilia somnade och vi gick en sväng innan vi fixade i stallet. Hon sov tills vi var klara! Då blev det in för att äta lunch.
 
Sen åkte de hem och jag gick en promenad med hundarna. Borstade dem innan vi gick in med. Men gud vad mörkt det blev fort!
 
Gick in och drack te och sen dammsög jag överallt här nere. När Tomas kom hem gick vi ut. Medans han hämtade en ny ensilagebal så tränade vi lite nosework i stallet. Mio är som en tornade! In, far omkring, hittar! Allie letar noga och sakta. Och är väldigt störd av att det finns kattbajs...... Jim tog 2 gömmor sen ville han inte mer! Vad olika de är!

2 kommentarer

Marianne

15 Nov 2017 07:57

Spännande recept, jag haf gjort med riven kokos, det blev inte så bra.
Emilia är en bra hjälpreda :)

Mina colllies som jag hade var kullsystrar men olika till både utseende, sätt och psyke...

Helgen var kanon, om man bortser från den lilla sammandrabbningen på slutet, och det gör jag....han ska inte få förstöra upplevelsen med tjafs...

Marianne

15 Nov 2017 10:55

Om tuppen försvarat sina hönor är han närmast räven och går åt....man kan säga att han skyddat sin familj med livet som insats...det är fe bästa tupparna som går åt i såna fighter...eller klarar sej med några skråmor.

Frissan är skön avkoppling!

Kommentera

Publiceras ej