Alla hundar och jag gick ut klockan 7 och var ute 1, 5 timme. Sen städade jag efter frukost. Välbehövligt!
 
Tänkte, snart ska jag ta kaffepaus och sen öppnade jag och skakade av en duk. Ser en bil på stallplan och undrade vem är det!?
 
Men gud vad dum jag är! Det var ju Fam som jag hade bokat in till Tindra! Rusade ut barfota i jordpushen och dunjacka! Bad om ursäkt och började leta häst! Bra med stor hage, men inte när man ska skynda sig!
 
Jag hade tyckt att benet kändes lite bättre och det tyckte Fam också. Mycket bättre till och med. Hennes laser är väldigt effektiv! Hon kör bara ett par minuter men det räcker. Ser på Tindra att det "tar".
 
När Fam var klar och skulle åka kom Freyja gåendes på stallplanen." Hej! Kommer du hem nu" sa jag.  "Men gud vad gulligt!" Sa Fam. (hmmm......)
 
Sen blev det iallafall kaffe! 
 
Promenad och utejobb. Klippte färdigt björnbärsbusken. Sen började det regna, igen!!
 
 
 
 
 
 
 
Gick in och fixade lunch, klockan var 14.30. sen skulle jag ta in färskfoder från frysen och upptäckte att det var slut!! Ups!
 
Kollade på klockan. Ja vi hinner åka och köpa i Fågelsta, de stänger klockan 16. När jag var där kom Nina och skulle handla, så vi stod förstås och babblade jättelänge! Ute, så jag frös som sjutton när jag kom hem.
 
Tomas kom samtidigt. Vi tog en kopp te innan vi gick ut och packade och fodrade.  Freyja stod i trädgården, som vanligt! När vi kommer ut går hon till grinden för att bli insläppt! Ut går tydligen bra men inte in.
 
Gjorde tacos till middag. Men hade missat att köpa sallad, så det blev lite special, med aubergine och grönkål!
 

1 kommentarer

marianne

11 Nov 2017 09:21

Skönt att det verkar gå åt rätt håll med Tindras ben.
tur att affären var öppen så du hann köpa maten.
Men vilka gulliga foton på kissarna som hälsar på fåren <3 vad stora de blivit...katterna alltså ;)

Vill du ha sånt där flyttbart elstängsel? Jag har två stycken som bara ligger.
Och så har jag värktabletterna till hund också ;)

Det är lätt att anklaga sej när man ser tillbaka, men när man är mitt uppe i kaoset tänker man inte klart...

Kommentera

Publiceras ej