Jobbade 8-17. Idag jobbade även Karin, så jag åkte hem några timmar mitt på dagen.
 
Först var det bad på lassarettet, på förmiddagen, sen åkte vi hit och åt lunch. Gick promenad i skogen och fodrade hästar. Vallade även hem rymmarFreyja. Hon tog även en sväng i skogen. Envisa häst!
 
Sen gick vi in och drack kaffe innan vi åkte vidare hem till Mattias.
 
Tomas och jag kom hem samtidigt. Vi gick ut direkt och packade foder och fixade. Freyja var ute igen......Fast jag gått och satt för den delen som varit lite sämre eltrådar i. Men nu kom hon i full fart längs vägen när jag ropade! Några minuter senare kom grannen i bilen! Tur att hon hann innan! Inte roligt att möta en häst i mörkret!
 
Lagade en god wok från matkassen till kvällsmat och sen fick hundarna träna lite med några prinskorvar som belöning!
 
Tänk om man kunde komma i säng skapligt ikväll! Ska ju jobba dygn imorgon! 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

08 Nov 2017 09:24

Men knasiga Freya, går hon i egen hage? Du får ha massa benreflex och reflexgrimma på henne för jämnan så det inte händer någon olycka när hon är ute på egna äventyr.

Du har ju verkligen världens bästa jobb, vem kan åka hem ett par timmar på arbetstid och få betalt?

Din granne har nog vanliga "bonnhöns" eller någon lantras.

Det var ju helt idiotiskt att åka och jobba, jag är så arg på mej själv...

Kommentera

Publiceras ej