Ja jag gick av imorse och är ledig till måndag!
 
Jag skyndade mig hem för Karin och Stoffe skulle komma med hundarna. De skulle åka till Ullared och kommer hem imorgon igen.
 
Men de kom inte så tidigt. Jag hann en hel del innan! Plockade och plockade....... Innan vi gick ut och packade foder och mockade. Sen klippte jag ner en del av björnbärsbusken innan det började regna.
 
 
 
 
Efter lunchen gick vi en sväng igen och hämtade även Freyja. Synd att jag inte hade med mig telefonen så jag kunde filmat. Mio vallade nämligen hem henne helt själv! Han gick jättefint bakom och när hon sneglade åt sidan så gick han upp lite vid sidan och motade!
 
 
 
 
Klockan 17 hade jag ett besök hos en hund som jag träffat några gånger förut! Det var trevligt. Och hunden kändes mycket stabilare. 
 
Efter det åkte jag till affären. Kom hem lite över 19 och då hade Tomas  börjat med maten.
 
 

1 kommentarer

Marianne

10 Nov 2017 10:52

Tänk att man kan plocka i evigheter och det tar aldrig slut! Jag vill också ha björnbär, vilket väderstreck ska den stå i? Det växer massa vilda efter vägen på Öland, min svägerska försökte flytta en upp till Sandviken, men det var fel väder för den där.
Dina hundar är så duktiga...och Freya är snäll som inte tar strid mot Mio.

Jag har inte hört den boken du nämner, men nu är den sparad i bokhyllan ;)
Jag lyssnar gärna på biografier, men måste växla med annat så nu ska jag lyssna på nån deckare..."Störst av allt" av Malin Persson Giolto, det var syrran som rekommenderade den.

Ja herregud vilken jäkla virus jag fått, det var evigheter sen jag mådde så här, inte snorig eller förkyld, men fruktansvärt ont i halsen och denna hemska hosta, ögon som kliar, svider och klibbar...fy sjutton....och inte känns det som om det blir bättre heller.
Jag brukar ju få lunginflammation när jag är förkyld så är orolig för det också....
Och inte vill jag avstå showen i morgon heller....suck

Kommentera

Publiceras ej