När jag vaknar så är jag så stel och har så ont så jag nästan gråter. Jävla nacke och axlar!
 
Det regnade och trots att vi har sandmark så börjar det bli geggigt i hagarna. Det regnar ju jämt!!
 
Jag fodrade hästar, katter tackorna och baggarna och längtade in till frukosten. Efter en promenad med hundarna så skyndade de mot dörren och ville in!
 
Jag tog lång frukost och satt med nackmassagen och sen låg jag på Bemermadrassen. Gjorde lite nackövningar, sen var jag redo för lite aktiviteter! Tvättade köksfönstren på insidan och satte upp adventsljustakarna. Bytte gardiner med, så det tog sin lilla tid. 
 
 
 
 
  
Huvudet sprängde fortfarande, men då kom jag på att jag "glömt" dricka kaffe! Inte sedan igår fm hade jag druckit! 
 
Men klockan 12 skulle Fam komma till Tindra så innan dess hann jag inte. Jag gick istället ut och fodrade tackorna igen och tog in Tindra och torkade av lite regnvatten  från benet! Jag köpte lite örter idag som Fam hade med sig. Två olika blandningar kom vi fram till att vi skulle börja med. Man skulle börja med lite grann och sen öka på, för att vänja dem med smaken. Men Tindra slukade allt direkt, inte så svår hon! Sen kom kattungarna och slickade upp resterna!
 
När jag kom in klockan 13 så blev det kaffe och pannkakor! Med mandelmjöl i.Jag fick ändå ta huvudvärkstabletter. Det hjälpte inte med kaffe. Kanske för sent.
 
Fortsatte med lite pyntande innan vi gick ut och jobbade. Passade på när det var uppehåll. Packade alla säckar och nät och lyssnade på en ny ljudbok. Perfekt när man står där och grejar. Nu lyssnar jag på en som heter "Livet enligt Sofie Manie". Ganska rolig! 
 
När jag var klar började det regna igen. Vi skyndade in och jag tog lite te och fruktsallad. Hundarna fick lunch.
 
Sen satte jag upp det sista i fönstren. Det för ju liksom med sig lite mer än att bara ställa upp ljusstakar. Men nu är det klart!
 
 
 
 
Tomas kom hem sent. Men han körde iallafall in lite mer grus i fårhuset. Så jag hoppas verkligen det blir klart imorgon. Om det bara kunde sluta regna! Hellre några minusgrader!
 
Vi kom in 20.30. Jag skalade potatis och gjorde lax i ugnen som blev perfekt. Hur kunde jag laga utan terometer förut!? Tomas kom in precis lagom när allt var klart.  
 
Efter maten blev det en kopp. Det går ju inte för sig att bara dricka en kopp kaffe om dagen!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej